5 kilo lättare!

En nystart behövs!

Idag börjar jag skriva i en ny kategori - 5 kilo lättare!

Förr vägde jag alltid alldeles för lite mitt BMI var 17,6 ungefär - 180cm och 57kg. Jag var inte alls nöjd med hur jag såg ut, kände mig mest som en flaggstång. Inga kläder passade - byxor i stl S var för korta och stora, jag fick lägga ner dem och sy in dem. Tröjor och toppar i stl S var för korta på alla håll.

Jag bestämde mig för att gå upp till 65kg för ca 5år sedan - det tog ett tag. Vad jag än åt så försvann det direkt.
Någon våg har jag aldrig haft utan väger mig hemma hos andra när jag får tillfälle. En dag visade vågen 73kg istället för 65kg som var meningen och jag undrade vad som hänt?! Kilona försvann när jag tränade ganska mycket en höst och åt nyttigare, men de kom tillbaka...Sedan något år tillbaka så verkar jag inte bli av med extra kilona och väger nu ca 72kg - på tok för mycket för att jag ska trivas. 

I denna kategori ska jag skriva lite om hur jag ska bli av med de 5 kilona som jag inte trivs med. Har inte bestämt mig än hur lång tid det ska ta.

Nu:
Längd: 180cm
Vikt:
72kg
BMI: 22,2
Jeans: 30/34

Mitt mål:
Längd: 180cm
Vikt: 67kg
BMI: 20,7
Jeans: 29/34 eller helst 28/34

Kommentarer
Postat av: J

samma sak för mig... fast jag är 7 cm kortare än dig... Som mest vägde jag nog 80 kg, när jag kom hem från gödarlander USA... nu vill jag vägfa 65.. kan nog inte se ut som hon på bilden eftersom jag är rätt grovt byggd, men lite smalare ändå!

2007-07-06 @ 13:10:59
URL: http://pb2007.blogg.se
Postat av: Camilla

J: Det där med USA resor verkar inte nyttigt...

2007-07-06 @ 13:14:33
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: Jess

Vet hur du känner, fast jag har problem med vikten åt andra hållet jag. Blä! Ha en bra kväll=)

2007-07-06 @ 14:37:19
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: Anna

Jag tycker att du ser jättefin ut på alla bilder, du behöver inte gå ner mer i vikt! Givetvis ska du trivas med dig själv, men fundera över varför du gör det: för dig själv eller andra?

2007-07-12 @ 09:44:43
Postat av: Camilla

Anna: Tack! Jag gör det för mig, ingen annan tycker jag behöver gå ner bara jag...

2007-07-12 @ 10:34:35
URL: http://shopalot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0