Lillsvans

Idag har jag och kissen varit hos veterinären, hon tycket inte alls om att åka utan sin kompis Wilma och läskigt ställe tyckte hon. De tog blodprover för att kolla lever och andra organ och lyssnade även på hjärta, tittade i ögon, öron och på pälsen. Allt var bra och då ställde de diagnosen epelepsi, det går nämligen inte att ta prov på. Men hon har bara haft två anfall med 4 mån emellan och därför behöver jag inte ge henne medicin än, de ska komma oftare än varje månad. Har man en gång börjat ge den medicinen måsta man ge tabletter 2ggr/dag hela livet ut och får absolut inte sluta. Så vi bestämde att avvakta med medicinen - jag fick ett recept om anfallen skulle komma oftare.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Tur att det finns tabletter om det skulle bli värre. Min Vanessa mår mycket bättre och är piggare nu. Hittades inga fel i avföringsprovet. Väntar fortfarande på något annat provsvar. Hoppas, hoppas att det är något som går att bota. Vill ha min lilla princessa kvar!

2007-07-07 @ 13:46:07
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Sussi

prinsessa ska det självklart stå :)

2007-07-07 @ 13:50:24
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0