En lugn stund

Ja det är vad jag har just nu! Sitter här i extra rummet vid datorn med Skrållan i knät och lyssnar på surret. Annat var det för en stund sen - Oh Jesus!

Vi har varit på stan - Ska man inte göra såhär några dagar innan jul. De hade parkeringsvärdar för det var så mycket bilar. Trångt i butikerna med för långa köer - De enda som hade lyckats var Cervera, de var säkert 5 st i kassorna och numren bara rasslade förbi. På Åhlens gjorde jag det smarta att ta med min hårfärg och BUS kräm till inrednings avdelningen en trappa ner. Där var det en person före i kön där

In i bilen och till Ingelsta området - Elgiganten stod på listan av butiker att besöka. Christian ville titta på en mini laptop - Den fanns självklart i lager sa killen som hjälpte oss. Va bra sa jag - Kan jag få se en? Ni vet jag gillar inte fula saker. Nä det går inte för förpackningarna är plomberade. Ja men skit i det då - Då köper vi ingen! Tröttsamt man måste väl få se vad man ska köpa?

Sen var vi på Maxi - Massa folk där också... På H&M köpte vi en grå skjorta till Christian - En sån där som bara kostar 149 kr, de är i stort sätt skrynkelfria :) Sen vidare in på Ica - snabbt igenom butiken. Jag får utslag av trängsel och virriga människor som inte vet vad de ska ha. Till själv utcheckningen - Tack den som uppfann den! Betalade 800 kr och snabbt ut till bilen. Där tyvärr var det alldeles för många som inte kunde köra bil och det tog på tok för lång tid att komma därifrån. På hemvägen insåg vi att vi hade tur och som åkt ut dit i sista sekund eftersom då var det kö till Ingelsta i säkert 1 km :)

När vi kom hem såg vi att katterna hade haft skit kul medans vi varit borta! Sen förut har vi inga gardiner i köket för de rev Skrållan ner när hon lekte Tarzan och klättrade i dem. Vi hade bara en blomkruka också för den andra hade hon puttat i golvet. Adventsljustaken har åkt i golvet förut med trasiga lampor som resultat - Vi köpte då ett extra paket lampor. Nu låg allt som fanns kvar på fönsterbrädan på golvet. Den andra krukan var trasig och ljusstaken hade bara 2 hela ljus. Ja så nu har vi inga blommor i köket och det fattades en lampa för att kunna fixa ljusstaken

Det sista jag tänkte fixa var att slå i alla julklappar jag köpt. Både Wilma och Skrållan älskar paketsnören och hängde i varsin ände. Christian försökte hjälpa mig men det hela slutade med att kissarna blev instängda medans jag gjorde klart paket inslagningen

Puhhh! Jag sitter här en stund till sen ska jag äta lite choklad och senare kommer vänner hit och vi ska äta sushi - Det är ju så gott! Tur att det finns något nyttigt som jag gillar

Vad har ni gjort idag?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0