Då - Nu - Sen

För 10 år sen...
- Tog jag snart studenten, hade inte en aning vad jag skulle göra med mitt liv men tog dagen lite som den kom. Jag skulle sommar jobba som lokalvårdare på Landstinget den sommaren. Det jag inte visste då var att jag skulle bli kvar där i 2 år!

För 5 år sen...
- Var jag på sjukhus i 10 långa dagar efter en olycka då jag bröt lårbenet. Luddiga dagar fyllda med morfin och sjukgymnastik
- Hade jag inte blivit tillsammans med C riktigt än (det hände i Juli det året)

För 4 år sen...
- Visste jag äntligen att jag ville jobba som inköpare. Jag sökte till en KY utbildning för att uppnå mitt mål, hösten 2004 började jag min utbildning. Det kändes bra att äntligen veta vad jag ville bli, 25 år gammal bättre sent än aldrig :)

För 3 år sen...
- Köpte vi den lägenhet i bor i nu. Renoveringsprojekten har kommit lite vartefter. Men det som var akut innan vi skulle flytta in var badrummet. Färgskalan där var beige, senapsgult och brunt. Efter lite mer än en månad så var det vitt, gått och ek istället

För 2 år sen...
- Var jag klar med min utbildning och hade straxt innan fått klart att jag skulle börja jobba som inköpare på Ericsson

För 1 år sen...
- Letade vi hus, vilket vi fortfarande gör. Det verkar liksom vänta på sig ett tag till
- Började jag blogga

För 6 månader sen...
- Slutade jag på Ericsson och började jobba på Alstom också som inköpare. Nu har jag knappt 5 min att gå till jobbet, förut var det 40 min med bil. Min fritid har utökats med mer än en timme per dag

Igår...
- Var jag på Trägårn för första gången i år, en iskall Coca-Cola med is i solen är inte helt fel

Idag...
- Ska jag till en kompis och titta på härliga kort från deras resa till Thailand

Imorgon...

- Ska jag kanske hälsa på mamma och pappa. C ska åka på en bussresa till Tyskland och köpa öl så han är inte hemma förrän sent imorgon kväll


Om ett år...

- Vet jag inte alls vad jag gör?
 
Vad Gjorde - Gör - Ska du göra?


Kommentarer
Postat av: ulrika

kul inlägg; att läsa och få veta mer om dig! Kanske snor idén =)

2008-05-10 @ 20:34:47
URL: http://colorelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0