The Art of Shaving

Jag brukar tjata på min sambo C att han ska raka sig oftare. Budskapet går inte fram alla gånger - men men då blir det ingen puss :) Den här boken Art of Shaving kanske jag skulle ge honom så han får lära sig hur man ska göra om man ska göra det på riktigt!
 
Ja här får alla ni killar lära er hur man rakar sig på riktigt - Med borste och raklödder och rakblad. Resultatet ska bli bättre än med de moderna snabba metoderna. Tänk så skönt att få en len och stubbfri kind :) Boken finns att köpa på Akademibokandeln för 249 kr och är skriven av Eric Malka och Myriam Zaoui



Visste ni att en kille rakar sig i genomsnitt 20,000 gånger i sitt liv vilket motsvarar 139 dagar?

Det ni inte behöver komma ihåg är att rakning är en av de tidigaste machosymbolerna och år 2000 f.Kr spände kungligheter fast ett metallskägg på hakan för att markera sin royalitet... Inte lika bra tycker jag - det ska vara slätt, fräscht och nyrakat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0