Röda korset

Jag brukar alltid tänka ganska högt när jag skriver frakt i mina auktioner på Tradera. Tycker det är bättre att skicka ett mail i efterhand och sätta tillbaka pengar än att det blir dyrare än tänkt från början

Idag har jag mailat med tre personer om att de hade betalt lite mycket i frakt och jag ville betala tillbaka, de ville alla att jag skulle behålla pengarna. En av dessa hade dock en väldigt bra idé, hon skrev att jag kan lägga pengarna i en bössa på stan istället. Det tyckte jag lät bra och skrev till de andra om idén som de också gillade. Så nästa gång jag handlar så kommer jag lägga 45 kr till Röda korset

Fler som kan tänka sig göra samma sak?
 

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Ja, det var ju en alldeles utmärkt idé. :) Bara krångligt att betala tillbaka några kronor annars. Men jag brukar göra lika, skulle skämmas om den som köpt något ser på portot att han/hon betalat för mycket. Ibland har jag stoppat i pengar som är över i själva paketet till köparen också.

Visst är det roligt med Tradera? Vi sålde för 10.000:- för ett par år sedan, en massa gammalt skrot som bara stod och samlade damm i förrådet, kläder, jeans e t c. Det blev en bra grund till den sommarens resa.

Kram på dig!

2008-11-25 @ 07:28:49
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0