Nyckelpigor

Det är fortsatt soligt och varmt här i Malmö. Imorse packade vi väskan och begav oss iväg med bilen. Första målet var Turning Torso och lite strosande runt i området. Men vi blev inte så långvariga, det var en invasion av nyckelpigor! De var överallt, i luften, på oss, i kläderna, det krasade under skorna när vi gick. Vi bestämde oss istället för att åka till stranden, tja väldigt lite folk för att vara soligt, varmt och lördag tänkte vi först. Vi hann inte mer än att byta om och lägga ut filten så hade vi nyckelpigor överallt där också. De var faktiskt riktigt äckliga, bits gör de och det luktar nyckelpigekiss lite här och var ute. I vattnet gick dock väldigt bra att vara, så där stod vi med varsin tidning och läste och solade lite. Vi spande också på alla nyanlända som gjorde som vi gjort, bytte om och sen stod de där och viftade :) Och vi spanade på de smarta också, de som hade brassestolar med sig och satt och solade ute i vattnet. Jag tror vi stod ut i en timme ungefär. Sen flydde vi i badkläder och viftandes till parkeringen och bilen där vi bytte om

Resten av eftermiddagen spenderade vi i Lund, Nova Lund besöktes och vi strosade även en stund inne i stan. Jag provade ett par jeans men bestämde mig för att jag såg ut som en falukorv i dem så de fick ligga kvar på hyllan istället för att följa med mig

Har ni också högsommar värme, vad gör ni?
 


Kommentarer
Postat av: Molly

Jaaa!! :-/ Så du hann också stifta bekantskap med dem? Nyckelpigorna alltså ;-)

2009-08-10 @ 09:45:21
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Camilla

Molly: Japp :(

2009-08-10 @ 10:05:08
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0