God Morgon


Bild lånad från ccs-se

Jag vaknade kl 6, är inte det typiskt när man är ledig. Jag vill kunna sova på helgerna men i mig bor det en Skalman - klockan ringer när det är dags att vakna/äta/sova. Han är väldigt svår att ändra på och gillar rutiner, allt ska vara som vanligt varje dag. Buhhh - Jag vill sova till kl 9 när det är helg och inte bli det minsta trött innan kl 23. Men jag har inte lyckats uppfostra Skalman han har alltid bott i mig och vill inte ändra på sig eller flytta ut

Ja ja men från mitten av februari till mitten av maj lär jag behöva Skalman mer än någonsin. Jag jobbar på ett företag som har de Svenska kärnkraftverken som kunder. Under denna period ska en stor installation ske i Oskarshamns reaktor 3, resultatet ska bli det ska komma ut mer effekt i andra änden genom fiffiga lösningar. Eftersom jag jobbar med inköp men på en annan ort än Oskarshamn så ska vi ha jour, varannan dag under dessa tre månader ska jag jobba från kl 7 till kl 18. Det kommer bli långa dagar med troligen många telefonsamtal om saker/tjänster som måste köpas fort. De andra dagarna måste jag börja jobba kl 8 och vara med på ett möte om progressen av projektet sen får jag sluta jobba när jag vill de dagarna. Men något säger mig att de kommer nog bli lika långa som vanligt eftersom det här är inte det enda projektet och den enda kunden utan det finns fler som vill ha den dagliga hjälpen. Skalman ska under den här tiden hjälpa mig vaka på morgonen komma ihåg att äta regelbundet (så mitt blodsocker inte faller och jag börjar äta godis) och han ska även hjälpa mig somna tidigt på kvällarna

Det är denna delen av anläggningen - Turbinhallen - som jag har köpt in delar och personal till inför installationen. Om ni är intresserade av kärnkraft och vad som ska ske i Oskarshamn under våren kan ni läsa här
 

Kommentarer
Postat av: Beauty By Beata

Intressant att få veta lite mer precist om vad du gör. Trots långa dagar låter det ju som ett stort och intressant projekt.

Angående det du skrev om det offentliga, så tycker jag att alla säger så olika hela tiden. Jag tror iaf att jag ska testa på att ta min första LIA inom det offentliga så jag får bilda mig en egen uppfattning.



Men återigen tack för dina tips, jättebra för mig.

2009-01-17 @ 14:20:25
URL: http://beatas.blogg.se/
Postat av: Josiee

ha en skön helg:)

2009-01-17 @ 14:59:05
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: Camilla

Beauty By Beata: Ja det är ändå en begränsad tid. Jätte bra att prova båda om du får chansen genom praktiken!

Josiee: Tack!

2009-01-17 @ 17:42:07
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0