Frukost & Tankar

Jag ville skriva frukost och tankar i ett ord, men jag gillar verkligen inte felstavningar (ordpolis) och kunde inte komma på om det blir Frukosttankar eller Frukostankar... Det blev därför två ord

Frukosten idag blev en halv kebabrulle från igår. Åt den andra halvan till lunch, de är ju alltid så stora så en halv är lagom. Christian är på fiskemässa i Stockholm idag så jag fick välja helt själv vad jag skulle äta :) Kebabrulle dagen efter värmd i micron är godare än dagen man köper den. Nu sitter jag här och läser bloggar och sörplar kaffe med mjölk, ja för det går inte att dricka till kebabrulle utan fick bli efteråt

Skrållan har sitt morgon moje ryck, springer runt som en tok och halkar på klinkersgolvet i hallen. Wilma har lagt sig på köksbänken för att slippa undan. Vet inte varför hon sitter i hörnet och dricker vatten, hon sprang in i väggen på väg dit. Nu springer hon visst runt i hela köket och jagar en kula från matskålen, helvild!



Jag tog en bild på henne igår också kom jag på - Då var hon cool lugn på morgonen och låg och tittade på när kaffet droppade ner i kannan. Ibland när hon lägger sig såhär med svansen i diskon vill hon att jag sätter på vattnet och tvättar hela svansen åt henne. Hon är helt stilla tills jag är klar och har torkat av den lite med papper. Jag tror hon tycker det är lite jobbigt att tvätta hela den plymen hon har



Plymen har inte alltid varit en plym. Spana in den här bilden, den är tagen samma dag som Skrållan flyttade in hos oss. Hennes svans nådde då ner till halva bakbenen och såg mest ut som en blandning mellan en kon och en stump. (Svansen är det lilla svarta som ligger på hennes vita bakben)


 

Kommentarer
Postat av: amanda

vilken söt katt (a)

2009-03-29 @ 11:14:46
URL: http://sjundemaj.blogg.se/
Postat av: Camilla

Amanda: Hon hälsar och tackar!

2009-03-29 @ 11:20:08
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0