I am back!

Jodå nu är jag tillbaka i Norrköping, har varit det i ett dygn men var så trött igår kväll så jag orkade inte ens starta datorn

Vad har jag gjort då - Jo jag har nu för första gången varit på ett kärnkraftverk. Eller inte inne i själva kraftverket men i en barack inne på OKG's område. Ett helt projekt att ta sig in, papper, papper och åter papper att fylla i. Sitta och vänta, lämna legitimation och fingeravtryck. Sen för att komma in måste man gå igenom en sån där båge man gör på en flygplats, packa upp datorn, lägga handväska, jacka allt annat på ett band för att röntga. Visa telefonen så det är en som inte har kamera, visa MP3 spelare så allt var ok med den, av med skor... Ja sen ner med allt igen i väskorna och på med kläderna. Sen scanna fingeravtryck, dra passerkort slå koder. Första dagen tog det väl ca 1,5 timme vilket är fruktansvärt snabbt. Andra dagen gick det nog 20 min från det att jag lämnade bilen på parkeringen tills jag var i baracken. Ett helt projekt att ta sig sista biten till jobbet helt enkelt

Jag har ibland fått lite frågor om vad jag jobbar med. Jag är inköpare på ett företag som har OKG (kärnkraftverket i Oskarshamn) som kund. Det sker en stor installation där nu och ett tag framåt och någon från min avdelning är alltid på plats i Oskarshamn för att kunna sköta inköpen direkt på plats istället för ifrån kontoret Norrköping. För er kanske läser detta och bor i närheten av Oskarshamn så har ni kanske sett att det ligger ett stort kryssningsfartyg i hamnen, båten är hyrd för att vi och många andra som jobbar med installationen ska ha nånstans att bo, ett flytande hotell helt enkelt

Den lilla tjänsteresan var både rolig och lärorik. Jag kommer nog troligen åka igen på tisdag och stanna tills på onsdag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0