Jag och bilar

Det är så att jag och bilar inte riktigt går ihop... Min bestämda åsikt är att bilar ska gå framåt, det där med backen är ett dumt påhitt och fickparkera borde man kunna göra i sidleds. Jag har aldrig haft tålamodet att lära mig backa ordentligt så jag låter helst bli!

Jag vet aldrig hur stor bilen är, ser säkert asfånig ut när jag försöker parkera el dyl. när det går super sakta och jag är mil ifrån att köra in i något. Vår bil är en automat med backsensor, båda underlättar en hel del. Det är ju bara att gasa och bromsa och så piper det, men helt så enkelt är det inte för mig ;)

När man kör ut ur vårt garage är det bara att svänga ut från luckan (bilen är alltid in backad), köra rakt fram, sen en 90 graders vänstersväng, backa o dona lite för att komma i rätt vinkel, sen låsa upp och köra ut. Men idag när jag skulle låsa upp så öppnade sig dörren innan jag var klar, shit något skulle in. De gånger detta har hänt innan har jag bara viftat irriterat och den andra personen har fått backa ut på gatan igen (kanske lite farligt), men jag kan inte backa runt ett hörn! Men den här gången så sitter han i andra bilen och viftar åt mig istället. Jaha vad skulle jag göra då? Det var ju bara att backa och försöka, efter mycket om och men så kom han förbi mig och jag körde snabbt ut ur garaget

Nu står bilen på gatan, Christian är borta hela helgen och att köra in den och backa in i luckan är inte min grej! Vår plats är så att när man backar in så har man en betongvägg på höger sida och en dyr Mustang på vänster sida. Jag har insett att betongväggen är hård och skrapar bilen ganska bra om man går emot den och Mustangen ser inte billig ut att göra en buckla i...

Nu vill jag veta - Vad har ni för svagheter?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0