Ett Tips Till Latmaskar

Jag har nylien kommit på en sak, så här kommer ett litet tips om det är fler som inte hade gjort det innan

Stryka är trist, jag är inte bra på det heller men jag hatar skrynkliga kläder. På andra verkar jag inte se det eftersom varje gång jag pratar med någon om att jag har dille på att stryka kläder och hatar skrynklor så säger de att de aldrig stryker. På mig själv mår jag dåligt av en skrynklig topp!

Men tipset då - Häng upp blusen/toppen/skjortan på en plast galge (viktigt det där, jag testade med en i trä en gång, det slutade med en missfärgad topp), spraya vatten med en blomspruta och låt sen plagget hänga där och torka. Tada! När de är torrt är alla skrynklor och rynkor borta

Det enda som krävs är lite planering. Kanske inte heller en av mina starka sidor men hellre det än att stryka :)
 

Kommentarer
Postat av: HannahSthlm

Tack för din kommentar!



Jag förstår hur du känner ang. din moster också,absolut.

Ibland så blir det ju bara "så fel".

Hade inte du varit i Sthlm den dagen eller min moster just fyllt 65 år precis innan hon gick bort,så hade man nog inte"anklagat sig själv" på samma sätt.

Det är så himla olyckligt när ett dödsfall inträffar och man själv känner att man "missat något". Så känns det väl iofs alltid när någon går bort,men jag tror du förstår hur jag menar!



Men som du också skriver...i ditt fall..inget ni hade sagt ller gjort hade på sikt förändrat något,kanske bara skjutit upp det hela.

Man är aldrig ansvarig för någon annan än sig själv (och barn om man har det). Vuxna människor tar sina egna belut, vare sig vi vill det lr inte!

Sedan att olyckliga omständigheter sammanträffar i samband med att någon dör,det är bara något man får lära sig leva med.

Man får försöka "förlåta sig själv",även om man inte gjort något egentligt "fel"...

Jag försöker och det hoppas jag du också gör!

För det hade ju absolut inget med dig att göra!



Men det var underbart att läsa om din farmor. Där var ju ödet verkligen på er sida.



Ha en fin Lördag nu gumman!



Många Kramar.

2009-05-23 @ 15:17:46
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Emilia Löf Karlsson

Ha ha! jag minns när jag gav det här tipset till min man och han typ blev sur, för att han under 30 år (nja inte riktigt då, tio kanske ;-) hade strykit.



Grymt tips!



ha en bra dag :-)

Postat av: Att ha det gott

Tack för ett bra tips

2009-05-23 @ 17:51:37
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: anna

bra tips, det ska jag testa, jag gillar inte helelr att stryka!

2009-05-23 @ 19:09:34
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: -ELINA-

hej, var gärna med och tävla i min blogg!;)

kram

2009-05-23 @ 20:50:31
URL: http://denfinasteelina.blogg.se/
Postat av: Marie

Det där ska definitivt testas!!

Tack för tipset :-)



// Marie

2009-05-23 @ 23:13:41
URL: http://www.sabosblogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

HannahSthlm: Ja vissa saker måste man bara lära sig leva med...

Emilia Löf Karlsson: Haha :)

Att ha det gott: Så lite

Anna: Nej visst är det trist!

-ELINA-: Jag ska titta in

Marie: Ja gör det, fungerar jätte bra!

2009-05-24 @ 08:28:02
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0