Middags tips

Jag äter nästan aldrig middag på kvällen, har aldrig haft det som vana. På kvällen är jag sugen på en smörgås eller yougurt, kanske på sin höjd en omelett
Till lunch däremot då vill jag ha riktigt god vällagad mat, mitt problem är väl mest att jag tycker det är allmänt tråkigt att laga mat. Min regel är att det ska max ta 30 min att tillaga vad det nu är jag ska äta

Receptet till denna allt i ett "grantängen" / "ugnslådan" eller vad man nu vill kalla den fick jag Mary, skillnaden är att Mary använder nog inte hackad fryst lök eller pulvermos, men det gör latmasken jag :) Gör som ni vill det här är enklast



Marys mums
- ca 500 g nötfärs
- Fryst hackad lök
- 1 stor burk cremefraich
- Pulvermos 4 port
- 1 skivad tomat
- Riven ost, gärna mozzarella

Stek färs och lök, gör i ordning pulvermoset. Ha i stekt nötfärs och lök i en ugnsform, bred på cremefraich, sen på med potatismos, lägg ut skivade tomater och sen på med riven ost. In i ugnen tills allt är varmt - Klart! Jag äter gärna stekta champinjoner till

Sen ett tips på god efterrätt, det här receptet hittade jag hos G l i t z y för länge sen. Enklare än en äpplekaka och supergott!



Päron paj
- 100g smör

- 1 1/2 dl mjöl

- 1 1/2 dl socker

- 1 ägg

- 1 tsk bakpulver

- 1/2 tsk salt

- 1 stor burk päronhalvor


Rör ihop alla torra ingredienser med ägget, smält smör och rör ner det. Skiva päronhalvorna, lägg dem i en smörad form, häll över lite spad. Klicka sen ut smeten och bred ut den, häll lite till spad över allt. Grädda i 30-40 min i mitten av ugnen i 175 grader. Servera med vaniljsås
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0