Nästan som byxor

Jag har nog mer än en gång berättat att jag inte använder legging. Orsaken till det är att jag är så pass lång så att tunikor blir korta och istället blir det väldigt mycket fokus på ett par långa ben som bara har på sig ett par svarta bomulls leggings. Det ser helt enkelt för taskigt ut på mig! Jag tycker det är fint på andra men på mig ser det ut som jag inte orkat klä mig till jobbet utan kommer i myskläder


                          Bild lånad från Acne

Acne släppte ett par som är en blandning mellan leggings och byxor nu tidigt i höstas. De är i lite hårdare material och blir därför inte legging leggings utan lite finare. Jag har provat dem, super snygga! De hade helt klart fått följa med hem om det inte vore för att jag inte var sugen på ett par byxor med dragkedjor nertill. Jag ville köpa några som går att stoppa in i ett par boots

På väg ut till Värmdö åker man förbi Nacka - Där finns Nacka Forum, numera ett väldigt sort köpcentrum. Jag tjatade lite om att vi skulle stanna så jag bara kunde springa in på Zara. Där hittade jag tyvärr inte mycket, den butiken har inte alls lika mycket som de i stan. Men där på en galge hängde ju ett par leggings i liknande material som de från Acne, tjockare och hårdare. In i en provhytt och jag konstaterade att de nog var precis så som jag ville ha dem



De saknar tyvärr dragkedja i linningen men det är en väldigt bred resår som håller dem uppe ändå. Jag hatar när det är en liten tunn stackars resår som blir slapp! Därför föredrar jag dragkedja. De här har en sydd söm som går hela vägen ner till foten, lite extra detalj. För er som undrar så kostar de futtiga 279 kr
 

Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Vilket fynd! :) Om man jämför med Acne-priser såklart. :)

Jag gillar inte heller leggings och top, måste alltid ha kjol till - annars känner jag mig som om jag har pyjamas. Det kanske har med längden att göra, det har du rätt i.

Kram!

2009-09-20 @ 21:42:53
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ser fina ut.

2009-09-21 @ 07:53:35
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Camilla

Camillas dagar: Ja :) Samma känsla hos mig

Hanna: Ja, jag gillar de här

2009-09-22 @ 06:53:35
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0