Testat: Primer



Jag har 3 st olika primer att ha under foundation - Tänkte dela med mig lite vad jag tycker hur de är

Kanebo Sensai Smothing water make-up base
Den här är dyr, kommer inte ihåg vad den kostar men ca 500 eller 600 kr. Enligt mig är det nästan helt bortkastade pengar, den är som ett trögflytande vatten och gör varken till eller från för min make-up. Den tillför fukt, det känns men det är nog allt

Smashbox Photo finish color correcting
Jag gillar egentligen den genomskinliga Photo finish bättre, denna skulle jämna ut färgen men ingen större skillnad där. Men Photo finish är riktigt riktigt bra! Matt i ansiktet hela dagen och foundation blir jämn och fin

Lumene Beauty Base Crystal Radiance Primer
Den ska ge ett fint skimmer till make-up'en, det gör den. Men som primer tycker jag inte att den fungerar alls, efter bara någon timme syns det att min foundation inte ser ut som den borde längre. Känslan är ungefär samma som att använda fuktkräm under min foundation, inte en primer

Min favorit är Smashbox och väldigt väldigt snart som ni ser måste jag köpa en ny
 


Kommentarer
Postat av: Marie

Kanoninlägg, tack!!

Jag är ständigt på jakt efter en perfekt primer, och nu vet jag absolut vilken jag ska testa nästa gång :-D



// Kram Marie

2010-04-22 @ 22:13:47
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Camilla

Marie: Ja köp Smashbox!

2010-04-23 @ 06:02:37
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: maria

Jag har kört med smashbox, den gröna som ska dämpa ner rodnader och sånt.. När den tar slut ska jag absolut testa den vita / genomskinliga.. Tack för tipset!!

Ha det så bra nu! :)

Kram Maria

2010-04-26 @ 21:12:12
URL: http://mariiiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0