Hurghada 2010

Nu är vi hemma igen! Det blev inget internet på hela vår semester, först lite abstinens men sen bara väldigt skönt :) Vi hade med vår mini PC, men någon säkerhetsinställning i den gjorde att vi inte kunde koppla upp oss mot hotellets internet. Vi satt i de 30 minuter vi betalt för någon av de första dagarna men ingen framgång så sen lät vi det vara

Så hur har det då varit?
Jo jätte bra. Vi har solat och badat mest hela dagarna, åkte på en utflykt in till staden men sen tillbringade vi mesta tiden på hotellområdet. Vilket hotell vi har bott på, det färdigställdes i höstas. Jag vet inte när det byggdes, Egyptisk byggteknik är inte alls lik Svensk, de bygger och bygger allt tar flera år och de gör allt på plats, inga modulhus där inte! Det var ljust, frächt och hade god mat, flera poolområden och en väldigt lång strand. Den där stranden var det väl si och så med, för att bada i mer än 50 cm djupt vatten fick man gå ut ca 400 meter. Men vi hittade en annan strand, på hotellet bredvid, det var helt öde, ägaren hade visst problem med banken och hade stängt igen, det såg väldigt spöklikt ut


Vårt hotell, All inclusive med högsta service. De blev lite sura när vi drog våra väskor till receptionen själva när vi skulle åka hem. Det kunde göra att hotellet inte ansågs lika fint längre


Vi bodde på 3:e våningen längst bort, minst barnfamiljer där, smart tänkt


Poolområdet utanför vårt rum och ett hemskt oväder längre bort


Hotellets egen dromedar, jag red inte på den, tycker de ser luriga ut


På ett helt nytt hotell fungerar all dekoration fortfarande, sen vet man aldrig


Det fanns en del trevliga pooler med strandkänsla


Stranden var både väldigt lång, bred och ganska öde, här är det lågvatten


Jag vadade ut de 400m och hittade kritvit sand, klart vatten och en del fiskar


Lagunen bredvid hör egentligen till grannhotellet men eftersom det är stängt gick det fin fint att bada där i djupt vatten. Kika på de väldigt snygga solstolarna som stod överallt, det satt några män och vaktade dem så jag tror inte man fick använda dem ;)


En gång i tiden fanns det en bazar på piren som tillhör hotellet bredvid. Nu är endast ett dykcenter öppet, killen där gick en promenad med oss ut på piren och pradade om ditten och datten


Jag fyllde 31 under denna semester och fick en tårta och kort med gratulationer från hotelldirektören!


I Egypten anses hundar som smutsiga. De har dem aldrig som husdjur inomhus, om en hund kissar på ens golv är det för alltid smutsigt
 


Kommentarer
Postat av: Marie

Välkommen hem :-)

Vad härligt ni verkar haft det!!



// Kram Marie

2010-05-02 @ 17:52:44
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad härligt det ser ut!

2010-05-03 @ 07:50:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Välkommen hem!!

2010-05-03 @ 08:07:01
URL: http://www.colorelle.se
Postat av: sarase

välkommen hem, underbart att ni kom iväg! Stor kram

2010-05-03 @ 14:39:06
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Camilla

Marie: Tack, ja det var toppen

Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag: Det var riktigt härligt

Ulrika: Tack

Sarase: Ja verkligen

2010-05-03 @ 19:39:32
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Johannes

Hej du, det där var riktigt skoj att läsa. Vet inte om du hann att se min jätte-guide till egypten innan ni reste? Har skrivit en stor guide till egypten (efter att själv ha bodd där under många många år.



Nu börjar jag få en massa mail och frågor om att Fritidsresor ställt in sina resor till Almaza Bay och kompenserar berörda resenärer med Aquamarine, vilket jag tycker är en mycket fin kompensation trots att det är tråkigt att resorna inte blir av.



Hur som hellst, har du lust får du gärna titta in på min facebookgrupp och lägga upp dina hotellbilder där - tror att många skulle vara glada att få veta lite mer om hotellet!!!



Allt gott och tack på förhand!

Johannes/egyptenguiden



Guiden: www.lundinorient.se



Facebookgruppen: http://www.facebook.com/group.php?gid=9994097941



2010-05-05 @ 22:08:27
URL: http://lundinorient.se/
Postat av: Lise-lott

Vad härligt det ser ut! Jag vill också till Hurghada igen!

Postat av: Johan

När jag var i Hurghada så blev det väldigt snabbt djupt i havet, och inte som i Sverige utan helt brant ner... Obehagligt djupt tyckte jag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0