Liten titt

Nu så är alla tapeter inhandlade - Som jag anade så valde jag helt andra tapeter än först tänkt. Jag tyckte de vi hade valt till vardagsrummet var lite småtrista. Vi måste hålla det ganska enklet eftersom vi ska sälja och flytta men det blev lite väl enkelt med en nästan helt enfärgad tapet i två nyanser. Så väl där i affären med bilden jag skrivit ut på den tapet vi hade tänkt fick jag veta att den hade utgått. Jaha vad gör man då då tänkte jag? Men vilken service jag fick av tjejen i affären - Jag frågade helt enkelt vilken som skulle kunna passa. Hon plockade fram en tapet och jag gillade den direkt


                          Bild lånad från ECO tapeter

Tänkte också att jag skulle visa er vilken tapet vi ska ändra till i sovrummet, detta blir en fondvägg bakom sängen resten av rummet är målat i vitt. Nu har vi mörkt brun fondvägg, men jag tyckte den såg lite trist ut den också. Jag gillar brunt så självklart är det färgvalet även nu, men lite struktur på tapeten och svagt mönster av både ränder och rutor. Det är lite svårt att se på den här bilden, ska se om jag kan ta en bättre bild när de är uppe


                                           Bild lånad från Borås tapeter / Shade

Om ni undrar varför jag skriver jag och inte vi i de här inläggen om val av tapeter så beror det på att min kära sambo håller sig undan färgaffärer och val av tapeter ;) Han är helt enkelt inte hemma när det ska väljas, eller så håller han sig helt enkelt borta. Förra veckan fick jag med honom till en affär för att han iaf skulle kolla vad jag hittat. Det blev ett 10 min snabbt besök, anar ni också att han tycker det är trist?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0