Påfyllning



Förra veckan var jag på Make Up Store och köpte en del som hade tagit slut i mitt badrumskåp - Dyrt det ska bli då när allt behöver inhandlas på en gång... Men produkterna räcker länge så det dröjer till nästa gång - Och de är bra!

Matt foundation i färgen Olive - Jag har den även i färgen Sand och får blanda dem eftersom jag är mitt i mellan. På sommaren fungerar Sand bra men jag blir nog aldrig så ljus så att Olive blir perfekt. Matt foundation tycker jag är en bra att ha på vardagarna - Den håller sig matt, är naturligt täckande men inte för mycket. Jag jobbar på kontor med många lysrör runt mig, det är viktigt att resultatet inte blir onaturligt då det syns väldigt väl
Skin serum - Jag kan inte var utan primer, tror det blir så när man väl har testat. Den gör så att min foundation sitter på plats hela dagen och skapar en sammetslen yta. Av de jag har provat tycker jag den här är både bra och väldigt dryg, ett litet pump räcker långt
Rouge utan glitter i färgen Sand - Sån där bra vardagsfärg som varken blir för mycket eller för lite
Firming eye creme - Absolut bästa ögonkrämen jag provat. Ett knappnålshuvud räcker och den torkar i snabbt. Vissa andra jag provat blir kladdiga och gör det svårt att sminka sig. Utan ögonkräm blir jag torr runt ögonen och inbillar mig att jag då blir rynkig (eller det kanske inte är inbillning)

Vad har ni för skönhets-/sminkfavoriter?
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Make Up Store har bra produkter tycker jag!

2010-11-02 @ 12:02:32
Postat av: Marit

Ja MUS produkter är suveräna, det mesta smink har jag därifrån. Älskar dock min primer från Smashbox, det är som du säger har man väl börjat använda en primer kan man inte vara utan :-)

2010-11-02 @ 19:13:43
Postat av: Camilla

Åsa: Håller med dig

Marit: Jag gillar också den primern. Men denna är minst lika bra, räcker längre och är billigare därför bytte jag

2010-11-03 @ 06:32:32
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag gillar "id Bare Minerals". Jag använder foundation och rouge därifrån.

Sen har jag primer från Smashbox, och concealer från MUS.

Jag kör med andra ord lite blandad kompott...:-)

2010-11-03 @ 17:33:14
URL: http://sabos.blogg.se/
Postat av: Camilla

Marie: Jag gillar också Id, men jag har inte hittat någon färg som passar min hud...

2010-11-04 @ 06:33:04
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag gillar också MUS produkter. Har deras flytande foundation och puderfoundation och en massa olika ögonskuggor. Concealer köper jag alltid Estee Luader, tycker det ger både täckning och lite lyster och det behöver definitivt under ögonen.

Har inte testat att använda primer, men det borde jag kanske göra. Kan man använda bara den också? Jag använder inte foundation till vardags..

2010-11-04 @ 16:42:53
Postat av: Camilla

Maria: Tack för tipset om concealer, min är slut och jag behöver köpa en ny. Ja det går att bara ha en primer, hyn jämnas till lite tycker jag

2010-11-05 @ 05:49:02
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anette

Jag har också sand, ÄLSKAR den och tror jag haft min i 5 år! Köpte en ny förra hösten men den gamla tar ju liksom ALDRIG slut :)

2010-11-07 @ 12:11:04
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0