Träningskor

Jag har märkt att mina skor jag har på gymet är långt ifrån bra - De ser väldigt frächa fina och så vidare ut, men de är nog ca 10 år gamla och har blivit ganska hårda, det finns ingen dämpning kvar i dem. Jag har för tillfället bytt ut dem mot mina joggingskor men de känns inte heller helt optimala

I en del tidningar har jag sett reklam från Reebok och deras Easytone som ska träna rumpa och ben mer. Nu när jag läste annonsen lite mer så ska det nu även finnas Traintone för träningspasset. Låter precis som något för mig, nästa gång jag är i en sport affär ska de provas!



Vad har ni för skor när ni tränar?
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Om du ska ha skorna på gymmet när du tränar ska du absolut inte ha ett par easytone! När man går på gym är det mest optimala att ha platta hårda skor för att stå stadigt så man inte skadar sig. Det är många som köpt easytone som får problem med fötterna, bryter fotleder osv. Skulle hellre rekommendera MBT-skor som det finns mer forskning om!

2010-10-17 @ 11:56:56
Postat av: Camilla

Sofie: Det är ett par Traintone jag har tänkt att testa, de som är för gymet. De skor jag har nu är hårda och mina knän klarar inte av det

2010-10-17 @ 13:00:28
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har alltid Nike när jag tränar! Tycker de är snyggast och skönast. Men jag har en rätt smal fot, vet inte hur din är.. :)

Vill också testa Traintone, men jag kan inte hitta dem i nån butik.

2010-10-17 @ 15:28:11
Postat av: Fia

Jag använder Asics skor. Helt sjukt sköna! Men jag är ju mest ute och springer i och för sig.



/Fia

2010-10-17 @ 21:24:00
URL: http://fiavin.blogg.se/
Postat av: Anette

Älskar Nikeskor men märkte igår att de jag har är lite för små, fötterna blev ju större under/efter graviditeten. Dessutom är de ett par år så borde skaffa nya. Har ett par Nike löparskor som jag köpte i våras som har varit super på alla joggrundor :)

Hoppas du hittar ett par som känns bra!

2010-10-19 @ 22:37:54
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0