Bättre sent än aldrig

Idag har vi pysslat med lite allt möjligt här hemma - handlat mat, städat, kollat in Mio's rea, fikat hos mina föräldrar. Sen helt plötsligt var klockan halv sex eller något liknande och vi var precis på väg hem, den enda lilla detaljen vi hade missat under dagen var att äta mat... Jag blir lite grinig när jag är hungrig och det var väldigt nära att vi köpte kebabrulle. Men ett litet Nyårslöfte jag har är att äta mindre potioner, nyttigare mat och mer hemlagat

Så istället för kebabrulle blev det Korvstroganof med ris och rårivna morötter. Det förresten var ungefär 100 år sen jag åt och så gott det var, tips till den som vill ha lite grönt till maten



Här är i alla fall en liten början på det nya året med bättre matvanor (dock lite stor potion upptäckte jag)
 

Kommentarer
Postat av: anna

Hej :) Inte alls meningen att vara negativ... men korvstroganof med vitt ris är inte nyttigaste maten... Snabba kolhydrater och mycket fett.

2011-01-02 @ 20:19:35
Postat av: sarase

Vilken rolig utmaning...den ska jag försöka anta om jag hinner :) KRamar!

2011-01-03 @ 10:14:56
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Camilla

Anna: Hemlagad mat är iaf alltid bättre än skräpmat

Sarase: Ja gör det!

2011-01-03 @ 19:30:59
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0