Mitt 2008

Tänkte skriva lite om året som gått

Januari - Ja ni då köpte jag mig ett par Hug från Acne. De hänger nog längst in i garderoben, inte använda sådär väldigt mycket... Annars ser jag att det var ganska tomt med bloggande om vad jag gjorde. Jag hade börjat på mitt jobb bara 1 1/2 månad innan så jag hade nog lite fullt upp att förstå fortfarande

Februari - Jag köpte min Acne L.U.V, de mest välanvända jeansen på länge! Jag gjorde även ett Tradera fynd då jag köpte ett par svarta ballerina skor som nu är så slitna att soptunnan nog väntar. Jag gjorde en hårförlängning som jag inte hade värst länge, långt hår är inte min grej, tjockt däremot :) Jag fick en ny chef och har sen dess pratat engelska varje dag, lärorikt och roligt

Mars - Monki öppnar i Norrköping, äntligen! Jag köpte min Love Love Love tee från Luella, älskar den fortfarande. Jag kapade hårförlängningen men behöll den i. Snön vräkte ner över Norrköping, bättre sent än aldrig eller? Nope jag gillar den inte

April - Jag inhandlade den perfekta blommiga klänningen, gillar inte blommigt i vanliga fall men den från Permanent Vacation får hänga med mig ett bra tag till. Vi var på den roligaste 30 års festen nånsin, super kväll! Jag hade snedlugg ett tag, men ångrade mig och klippte lugg igen. De japanska körsbärsträden slog ut på vår gård, då är det garanterat vår! Vi gjorde klart golvet i vår hall, tyvärr har vi inte kommit längre än...

Maj - Jag hittade ett nytt favorit plagg, chinos, bekvämt och snyggt! Jag gjorde ett inlägg om mig själv och de senaste 10 åren. H&M har en väldigt snäll sida där man slipper att känna sig fet...

Juni - Skatteåterbäring! Skor utan strumpor börjar syns i mina inlägg. Jag var på en rolig 30 års fest till :) Vi började fundera på tapeter till hallen, det gör vi visst fortfarande?! Vi bokade resan till Tunisien

Juli - Jag gjorde en del reafynd, kavaj från Carin Wester, tee från Hope. Jag köpte mig några "super bra" bantningstabletter, åt en och anade att de nog innehåller något mer än vad som stod på innehållsförteckningen. Var sen bunden och fick betala för 3 burkar till, skit! Jag var på Ullared för första gången - Det kommer jag inte göra om! Jag bakade en allt för god kaka med Polly i. Min kompis Erika fick en son som heter Max. Årets första dopp i en sjö skedde för mig :)

Augusti - Semester! Ännu en 30 års fest, en riktig sommar fest i Krokek. Jag letade glasögon utan någon framgång. Vi var i Göteborg, bodde bra, åt gott och shoppade. Men den här månaden var den värsta på hela året, vår kisse Lillsvans blev sjuk och vi var tvungna att ta bort henne i slutet av augusti. I mitt hjärta fattas fortfarande en stor bit... Saknar henne så

September - Vi hade lite mer semester och åkte till Tunisien, lite skum resa... All inclusive betydde inte gratis på resmålet utan mutor till höger och vänster. Vi hittade ett hus vi gillade, men banken gillade inte priset. Vår gamla säng blev äntligen utbytt!

Oktober - Skrållan flyttade in hos oss, Wilma började morra som en hund. Nu är de lite mer kompisar än vad de var då. Jag gjorde en välbehövlig städning av min garderob, det behövs nu igen! Jag börjar skriva God Morgon inlägg, de kommer kanske inte alltid på morgonen. Jag gillade modet väldigt mycket under denna månad

November - Det börjar komma musik inlägg i min blogg. Det hände en sak som jag fortfarande inte kan berätta om, men det jag kan säga är att problemet inte finns längre. Personen är ute ur mitt liv! Och efter händelsen så har jag lärt mig att allt är inte som man tror det är, saker kan vara precis tvärtom och alla är inte trevliga

December - Ja det är det ju nu! I början av december fick jag årets förskylning, uhh. Snälla Bina hjälpte mig hitta kjolen från Acne, den perfekta svarta. Jag hittar ett recept på cookies, så goda att man vill baka dem varje vecka :) Jag köper ett par jeans från Whyred som jag inte ens får på mig, fniss! De ska passa till Februari. Jag berättar sanningen om mig själv. En resa till Egypten ska bokas innan månaden är slut, till min 30 års dag

När jag tittar tillbaka ser jag att min blogg nog har blivit mer personlig under hösten. Fler inlägg om mig och vad jag gör inte bara mode och shopping
  

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Åh vilket trevligt inlägg. Ska nog göra ett liknande :)

2008-12-28 @ 11:52:06
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Karolina

Hej, kul att du hittade till mig =)



Tapen som vi har håller jätte bra och länge upp till 4-5 månader man allt beror på hur du satt fast det, vad du har för typ av hår (fettigt, torrt) hur du sköter det m.m. Denna tas sedan bort med remover. Kvaliten på håret är jätte bra det är äkta indiskt löshår. Sen kan du välja remy hår också om du vill då är detde bästa.



Återkom gärna om du har några fler frågor.

2008-12-28 @ 11:55:51
URL: http://finehair.blogg.se/
Postat av: Camilla

Alexandra: Ja gör det :)

Karolina: Tack för hjälpen!

2008-12-28 @ 12:18:55
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, vad var det för läskiga bantningspiller?

2009-01-09 @ 21:47:57
URL: http://miasvardag.wordpress.cm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0