Drömmar & Tänder

När jag var yngre, eller det är inte så länge sen så så liten var jag inte. Men tills för ungefär 10 år sen drömde jag i olika omgångar att jag tappade tänder, drömmarna var alltid väldigt intensiva och verklighetstrogna. De var hemska, kunde ex vara att jag stod och borstade tänderna och kände att det smakade blod i munnen när jag spottade så åkte en massa tänder ut. En gång, detta var när jag haft väldigt många tand drömmar och tröttnat lite på dem så drömde jag att jag var hos frisören och kände att jag tappade tänder, sprang över till Folktandvården och skulle förklara mig i receptionen men det gick inte eftersom så många tänder lossnade, jag spottade tänder och hade de bodiga i min hand. När jag då står där i drömmen så tänker jag "den här gånger är det på riktigt" jag nyper mig i armen och vaknar inte, panik eftersom jag då tror att det är på riktigt... Sen vaknar jag

Jag har läst om att tappa tänder i ett drömlexikon. Det finns två saker det kan betyda
1. Man är rädd för döden. Stämmer inte på mig
2. Man är rädd för förändringar. Det här däremot kan stämma, drömmarna var som mest intensiva ex när jag skulle börja på gymnasiet, när jag skulle sluta gymnasiet osv

I natt drömde jag igen nu flera år senare att jag tappade tänder, det är alltid tänderna där fram som lossnar och det är ofta människor runt mig också denna gång. Det jag inte riktigt får ihop nu är vad et är för förändring jag är rädd för?

Åka på en veckas semester kan inte riktigt räknas som förändring. Jag har fått en ny tjänst på jobbet, men det oroar mig inte så mycket eftersom personen som hade den innan finns kvar på företaget. Ja jag vet inte?
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Vad tråkigt med din väska! Men vad händer? Ersätter någon dig för den eftersom du ändå har avin?



Jag har också haft väldigt mycket drömmar om att jag tappar tänder. Har också läst det där med att det kan vara förändringar man är rädd för. Eller att man har dåliga tänder. Jag har nog lite halvdåliga tänder så kanske är det.. fast jag är nog inget fan av förändringar heller så kan ju stämma.. =)

Mina drömmar brukar vara precis som när man var liten och hade en lös tand, den sitter bara lite löst och så kan jag inte låta bli att gå och peta på den med tungan hela tiden och så ramlar den loss. Sen fortsätter det så med flera tänder och så spottar jag ut dem och har i handen vartefter paniken stiger över vad jag ska göra med alla tänderna som jag har i min hand. Och så är ångesten ofantligt stor över att jag borde ha låtit bli att peta på dem och hur jag ska se ut utan alla mina tänder.



Tur i alla fall att det bara är drömmar! =)

2009-04-19 @ 14:05:50
Postat av: Camilla

Cicci: Nä det verkar inte som det, de bara skyller på varandra...

Konstigt det där med tänder i drömmar, får väl se vad som händer om det är något oväntad förändring på G som jag inte vet om än :)

2009-04-19 @ 17:45:35
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Cicci

Låter spännande! Du kanske ska vinna på lotto? :)



Jag tycker du ska trycka till posten, de måste ändå vara ansvariga för de som de väljer att ha som ombud? Är ju dem man har ett avtal med! Och du har ju avin som bevis liksom...

2009-04-19 @ 23:07:57
Postat av: Anonym

Jag drömmer precis som du, att jag tappar tänder och att jag har dem i min hand och det bara faller ut fler och fler. Så känner jag med tungan i munnen och känner att det finns en massa tomma platser där tänderna skulle suttit. Och sen i drömmen tänker jag att den här gången är det faktiskt på riktigt, förut har jag ju bara drömt. Riktigt konstigt det där. Ofta kommer drömmarna flera dagar i rad och det känns som att det borde ha ett samband. Kanske något med förändring för jag är inte heller rädd för döden. Vad kul det var att läsa ditt inlägg, jag skulle lika gärna ha kunnat skriva det själv =)

2009-04-20 @ 17:47:50
Postat av: Cecilia

Jag har hört att sådana drömmar betyder att man inte "bitit ifrån" riktigt som man ville i någon situation, om du förstår. Jag har drömt det en gång och det stämde faktiskt, hehe. :)

2009-04-20 @ 21:26:34
Postat av: Smilla

Kan ha en sån enkel förklaring som att när man är stressad så biter man ihop tänderna och då känns det ofta som dom är lösa och kan lossna ;)

2009-04-23 @ 08:55:47
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Smilla

Kan ha en sån enkel förklaring som att när man är stressad så biter man ihop tänderna och då känns det ofta som dom är lösa och kan lossna ;)

2009-04-23 @ 08:55:49
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0