Lite Skrållan och ett hus

Jag är så trött! Skrållan väckte mig kl 5 och sen dess har det varit full rulle. Jag lyckades slumra lite vid 7 när Christian tittade på tv och kollade vad hon höll på med, hon behöver passas när hon har sina busryck

Det finns nämligen ett problem med Skrållan - Problemet heter ragdoll. Hennes mamma är norskskogskatt och lite ragdoll. Jag har alltid varit faschinerad av den rasen, de är verkligen som trasdockor, men de klara inte att vända i luften som andra katter kan. Alltså ramlar de ner från en bänk så landar de som de landar. Skrållan kanske inte har så mycket ragdoll i sig, men det lilla hon har märks väl, hon är så klumpig och ramlar ner både nu och då. Hon hoppar högst upp i våra fönster hänger som Tarzan  i gardinerna och sen kommer hon inte ner, jag får alltid rädda henne. Inte så kul om hon släpper och landar på rygg när det är 2,40 i takhöjd

Nu ska vi snart göra oss lite klara och åka och titta på huset i Krokek ännu en gång. Vi är lite osäkra på hur vi egentligen ska göra, vi gillar planlösningen den är perfekt. Men det finns fuktskador, inga jätte allvarliga men ändå. Badrummet är sen 1973 och utdömt av besiktningsmannen, men badrum har vi gjort förut så det är ok. Men vad finns under plastmattan? Torr betong eller fukt? Det är ett parhus, ett problem som finns då är ju, om det behöver dräneras om, hur får man grannen att göra det samtidigt. Ja jag vet inte, huset är väldigt billigt. Jag vill bara veta om 300 000 kr räcker för att göra iordning garaget från de fuktskador som finns där, ett nytt badrum, åtgärda nästan fukskador på vinden, ett nytt kök och lite mer...

Vad gör ni idag? Nån mer som ska på husvisning?


 


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vad spännande med huset! Hoppas! =)

Vad jobbigt det låter med Skrållans ras, min kollega har en ragdoll, men jag har inte hört något om att hon slår sig ofta. Måste höra mer på måndag med henne.

Kram och lycka till med huset! =))))

2009-01-24 @ 14:22:16
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

C a m i l l a: Nja det blev inte så spännande, berättar en annan dag. Hon är precis som en trasdocka, hänger och slänger åt alla håll

2009-01-24 @ 18:06:16
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0