En dag på landet

Vi har varit i Valdermarsvik hela dagen idag, hälsade på Christians föräldrar som har sin sommarstuga där. När vi åkte från Norrköping var det strålande sol och ganska varmt. När vi kom fram var det molnigt och ganska svalt. Jag hade shorts och linne - Så på åkte värsta myströjan på men långbyxorna hade jag glömt hemma :(

Vi åkte till Klädhuset i Falerum en stund, hittade tyvärr inget jag fastnade för. På hemvägen stannde vi i Holmbo, de har en tygaffär där med världens finaste tyger! Jag hittade såklart ett tyg som skulle passa perfekt som gardiner i vardagsrummet - Billigt och bra, tyg + sömnad kostar bara 1 100 kr för 2 längder ;) Jag gick faktiskt och sa att jag skulle fundera men har bestämt mig för att ringa och beställa dem trots priset

Idag har jag lyckats sälja en begagnad säng för 2 000 kr, inte illa pinkat det. Vi tog hem den från Stockholm igår och Christian var lite tveksam och sa att ingen köper begagnade sängar, han trodde jag skulle få 500 kr för den. Men sen visade det sig att det tillverkas visst inte sängar i bredden 140 cm längre så det var nog det som gjorde att priset blev lite högre. Jag tänkte nämligen att den var väldigt fin och satte ut den för 3 000 kr med baktanken att med ett högt pris kan ju den som vill köpa alltid få pruta :)

Nej nu ska jag inte sitta här och skriva en massa blaha längre utan blanda lite dipp och sen ska vi äta chips och se Bones. Visst ja, jag har visst en halvt uppackad resväska som jag nyss lovade att ta hand om - Skit också...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0