Calamayor 1969 & 2009

Efter att vi kom hem från Mallorca så började jag och min mamma började prata lite om hennes resa till Mallorca 1969. Min morfar fyllde 50 år och de var där hela familjen, mamma, moster, morbror, mormor och morfar. Av en slump så sa mamma vad hotellet de bodde på hette "Santa Ana", det hotellet är bara 2 hotell bort på stranden i Calamayor från där vi bodde. Det finns fortfarande kvar! I helgen tog vi fram min mosters fotoalbum, oj så kul det var att kolla hur alla såg ut då och hur resmålet Calamayor såg ut för 40 år sen!


Ett vykort från 1969som moster hade klistrat in. Det finns inga klippor kvar att bada från, de verkar som de har fyllt på med sand på stranden för nu är den väldigt bred


Santa Ana - Hotellet är förresten det ni ser i Playa del Sol på söndagarna. 1969 var detta ett exlusivt all inclusive hotell med kypare som hjälpte till. Kolla bilarna!


Den så smala stranden då!


Santa Ana och stranden 2009. Den byggnade som fanns då är den längst till vänster i bilden. Den som kommer sen höll de på att bygga 1969. Se skillnaden på stranden!
 


Kommentarer
Postat av: Jonna Hansson

Godmorgon!



Oh vad ja vill ligga i en solstol nu! :)

2009-10-21 @ 07:04:01
URL: http://jth.blogg.se/
Postat av: Johanna

det är kul att jämföra hur resemål såg ut förut mot nu. :)

2009-10-21 @ 08:36:32
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Jonna Hansson: Ja jag också!

Johanna: Ja :)

2009-10-21 @ 18:51:52
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0