Inte en mysig kväll

Vi har en hiss i vårt hus som hörs väldigt väl eftersom vi bor högst upp under hissrummet. Igår skulle en av grannarna här uppe ha fest. Det börjarde åka folk i hissen vid 19.30, oki tänkte jag om nån halvtimme har alla kommit och sen är det tyst tills de ska ut (det är inte lyhört i vårt hus). Den där hissen åkte upp/ner/stoppades/stannade på alla fem våningarna ända tills klockan var 00.10

Jag vet inte varför varenda själ på den där festen tyckte det var kul att åka hiss? Det måste ha varit över 100 pers där inne (en etta) för de fick visst inte plats på balkongen när de skulle röka utan var utanför porten också. Jag vet inte varför ingen av dem har en mamma som har lärt dem att man stänger en dörr inte smäller igen den, så att alla hör? Varför trodde de att det var ok att röka i trapphuset, det stank rök i vår hall? När klockan var 22-22.30 nån gång så började de skrika att "polisen kommer". Fasen så skönt tänkte jag att nån har ringt! Men hela det slutade med att hiss åkandet fick panik för att få ut alla människor ur lägenheten. Sen någon halvtimme senare skulle alla tillbaka igen...

Christian kom hem vid 23 och när klockan var 00.10 började det springar i trapphuset och smälla i dörren igen! Då tröttnade även han gick ut och ringde på. Först möts han av en kille som säger "De som bor här är inte hemma" som sen ändrades till "de är på toa eller nåt". Tjejen som bor där sa "Det är inte vi som smäller i dörren, det är någon som försöker ta sig in". Säkert sa han bara! Sen sa han att antingen så slutade de störa eller så ringde han polisen. De blev visst lite sura men gick nån minut senare. Hon bad inte ens om ursäkt

Jag är absolut ingen gnällig person när det kommer till mina grannar. Vi har ju också fest ibland! Men liksom det är inte ok att springa i trappen, smälla i dörren, röka i trapphuset... Festen kan gärna vara inne i lägenheten
 

Kommentarer
Postat av: Molly

Ja fy så störande, jag hade blivit precis lika trött och irriterad och alla vi som läser din blogg vet att du inte gnäller. Hoppas ni får en lugnare söndagskväll.

2009-10-18 @ 11:57:35
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Camilla

Molly: Tack för de fina orden!

2009-10-18 @ 13:09:15
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Anette

Jobbig kväll! Tråkigt när folk inte kan ha vanlig hyfs i kroppen...

2009-10-19 @ 09:53:56
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0