Vi gillar olika

Jag förstår inte hur det kunde bli som det blev i valet? Fast på ett sätt förstår jag, människor vill se en förändring något nytt. Men är det en förändring som avspeglar SD's tankar som människor vill se?

Jag läste något bra på Aftonbladet - Läs ni också HÄR

Kommer ni ihåg handen från 1980-talet Rör inte min kompis?
Jag kommer ihåg den och den borde nog fram igen med det nya budskapet


     Bild lånad från Aftonbladet


Mina tankar om det hela är att under nästan hela min uppväxt så fanns det inga invandrare runt mig. Jag bodde helt enkelt inte i sådant samhälle. Något år så kom det in några barn via en flykting förläggning när jag gick i högstadiet, men de gick i en egen klass/grupp och blev inte integrerade alls med oss. Sen försvann de. 

Nu när jag ser barn växa i ett mångkulturellt samhälle så blir jag avundsjuk. De lär sig en massa saker som inte jag fick göra. De lär sig ord på andra språk redan på dagis, jag fick vänta till årskurs 4 då engelskan kom in i läroplanen. De får smaka mat från andra länder, det dröjde nog till gymnasiet innan jag gjorde det och det var väldigt gott! De får lära sig om andra religioners och länders högtider, det har jag nog fortfarande inte riktigt gjort
 


Kommentarer
Postat av: emelie

Ja, den är jätte fin! Kommer nog i i butik denna vecka :)

2010-09-20 @ 21:45:21
URL: http://pemme.blogg.se/
Postat av: Melba

Du är en trevlig prick.

2010-09-21 @ 09:26:08
Postat av: Skandal Sverige!

Har sett en T-shirt "Vi gillar olika" som finns att köppa hos Xponeras.se angående detta tidsaktuella...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0