Höst

Här kommer min första riktiga höstshopping 2008. Det finns så mycket jag gillar den här hösten, ser verkligen fram emot mer shopping. Mörka jeans, dressade byxor, spets toppar, ullkjolar och såklart kilklackar. Vad vill ni köpa i höst?


- De grå kängorna med inbyggd kilklack från Minimarket. Jag är nästan säker på att jag ska behålla dom trots att klacken är straxt över 10 cm. Jag läste hos Hotspot att det inte finns så värst många av dom (35st grå i Sverige)


- Dressade byxorna från Acne - De också i grått

Men jag behöver hjälp med en sak - Vad tycker ni? Jag har alltid varit lång/längst och förut även väldigt smal, byxor i stl 34/36 är inte så långa utan alla byxor var på gränsen till för korta. Nu har jag turen att jag kan slt 40 ;) Ofta lite längre av någon anledning - Så problemet med korta byxor är nästan över. Men i höst har de smala lite korta byxorna kommit tillbaka. Jag tycker det är jätte fint, men på mig själv får jag bara dåliga minnen av byxor som sitter illa. Ska man ha byxor som är normal långa/på gränsen till för korta??
 


Kommentarer
Postat av: glitzy

jag tycker att de ska sluta över knälen precis i sådana fall

2008-08-28 @ 15:41:52
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: ulrika

Hmm, tycker i så fall de ska så pass korta att det liksom ser genomtänkt ut. Inte så som gubbar har som lagt ut finbyxorna en aning för mycket =) Men som sagt när de är smala ser det ju snyggt ut.

Trist att ni är sjuka. Krya på er!

2008-08-28 @ 19:54:40
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: carro

har samma problem som du...

dessa "korta" byxor ger mig dåliga minnen från tiden då alla byxor var för korta, nu när man väger lite mer... och kan ha större storlekar, och det finns byxor med lång längd så är det problemet löst tack o lov. Tycker att korta byxor är snygga på andra men känner mig dum själv i dom.. sitter dessutom just nu med ett par minimarket kängor på fötterna och funderar på om jag ska behålla dom... dom ÄR ju väldigt höga men väldigt snygga oxå, och dyra...

2008-08-28 @ 21:43:51
Postat av: Camilla

Glitzy: Ja det är fint

Ulrika: Förtstår vad du menar

Carro: En till med samma ilands problem :)

2008-08-29 @ 07:31:45
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: glitzy

tack för tipset. jag visste inte om det :)

2008-08-29 @ 10:52:42
URL: http://glitzy.blogg.se/
Postat av: Anna

Hur skulle du säga att skorna är i stl? Små, stora, normala?

2008-08-29 @ 16:49:27
Postat av: Camilla

Anna: Jag brukar ha mellan 39 & 40. Burkar sluta med att jag köper 40 och har en sula i. Men dessa är helt lagom i 39 med stumpbyxor i. Hoppas jag hjälpte dig

2008-08-30 @ 08:06:43
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Mia

Snygga köp! Jag har också satsat på de grå från Minimarket. :-)

2008-08-30 @ 10:59:41
URL: http://miasvardag.wordpress.com
Postat av: malin

Hej! Såg på Annis blogg att du hade ett sådant där spetsfodral från Gina som var lite för stort. Har du sålt det?=)

Är så sugen på ett sådant!

MVH/ Malin

2008-09-03 @ 07:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0