Äta bör man...

...annars dör man
Och det stämmer, spelar ingen roll om jag är sjuk jag fick laga mat ändå. Lite duktigt av mig faktiskt jag lagar mat för sällan. Mitt måtto är att det ska inte ta längre tid att laga än att äta upp.
Finns det någon kokbok med rätter som tar max 30 minuter?

Pastagratäng med lax och ostsås
image428
4 bitar lax
Fullkorns pasta till 4 pers
1 eller 2 Kelda Ostsås (beror på hur krämig man vill ha gratängen)
1 pujolök
1 citron
1 lime (om man gillar lime)
körsbärstomater

Ugn ca 200 grader
Skär laxen i tärningar och stek den. Stek också purjolöken. Koka pasta samtidigt. Blanda stekt lax, purjolök och den kokade pastan i en form, lägg ut körsbärstomaterna. Pressa citron och lime över och häll på ostsåsen. In i ugnen ca 20 min.
Lätt som en plätt och supergott!
 

Kommentarer
Postat av: Fredrica

Åhh låter supergott :D Måste testa!

2008-02-20 @ 19:08:06
URL: http://fredriiica.blogg.se
Postat av: Malin S

Gott. Någon sådan variant med lax har jag aldrig testat.

2008-02-21 @ 00:01:33
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0