Elaking

Den där j****a blåsan i min mun förstör hela helgen! Jag svär aldrig (nästan) men nu så, den gör så ont. Eller nu är det nog inte bara en blåsa utan någon slags inflammation. Det värker i hela kinden på insidan, utsidan, min vänstra halsmandel är helt svullen, jag har ont i vänster öra och nu också i huvudet. Igår hjälpte Alvedon ganska bra, kunde iof känna exakt när de slutade fungera men då var det bara att stoppa in fler. Idag vill inget hjälpa, inget alls - Det bara gör vansinnigt ont! Jag är helt utslagen och orkar inget

Den erfarenheten jag har haft av munblåsor sen innan är att de kan vara riktigt elaka men brukar gå över ganska fort, max en vecka totalt. Hoppas bara att det är lika den här gången, annars får det bli farbror doktorn senare i veckan. Den här vill jag inte ha när vi ska åka till värmen, alla sjukdomar blir värre i värme och jag känner inte för att uppsöka en arabläkare med bristande engelska kunskaper och förklara. Eller då kanske jag iof får någon dunder medicin som tar död på elakingen direkt. Men då kanske jag fastar i ett drogtest på jobbet, man vet ju inte vad de har för mediciner...

Update en stund senare:

Ett vitt pulver finns nu i min mun


Ett sista försök på huskur har jag nu fixat, sen har jag idé torka.Jag har prövat följande sen innan: Panodil och Alvedon, Listerin, både att skölja med och att topsa på. Nån gele från Apoteket som ska hjälpa. Resultaten är väl sådär...

Nu till det vita pulvret: Min mamma tipsade om att förr så krossade man värktabletter och löste i lite vatten och sen topsade på området som gjorde ont. Nu har jag bankat sönder en Panodil, fick jaga bort en nyfiken Skrållan två gånger, haft på ett par droppar vatten och kletat runt i min mun med en tops med blandningen på. Efter bara 5 min är jag redan lite bedövad runt blåsan, det verkar fungera. Helt rätt egentligen, varför svälja Panodilen när det är i munnen jag har ont
  

Kommentarer
Postat av: Molly

Usch! Sådana där blåsor gör hur ont som helst! Hade jättemånga sådana där när jag var liten, inte kul ;-(

2009-04-12 @ 23:01:17
URL: http://mollysmix.blogspot.com/
Postat av: Anette

Stackare, jag hoppas verkligen det blir bra snart!!!

2009-04-12 @ 23:05:20
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Molly: Nä inte alls... Jag hade dem också ofta när jag var liten

Anette: Tack, jag hoppas också

2009-04-13 @ 08:24:01
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0