Mitt 2009


            Bild lånad från nordicfitness

Jag har äntligen bestämt mig för att börja träna - Eftersom det är jag som ska träna så ska det vara något effektivt och snabbt, ni vet mitt tålamod = 0. Det jag ska göra är att träna vibrationsträning och spinning. Detta kommer utföras på två olika gym - Vibrationsträningen kommer ske på Xtravaganza och spinning på Friskis & Svettis

Lite jag hittat om vibrationsträning som gör att jag väljer det,

Kliniska studier visar att vibrationsträning ger följande resultat:
- Tio minuters vibrationsträning ger 20-30 % mer muskelstyrka än en timmes vanlig styrketräning
- Mindre belastning på leder, fästen och senor
- Förbättrad smidighet
- Ökning av tillväxthormoner (testosteron)
- Minskning av stresshormonet kortisol. Kortisol bidrar ofta till viktökning
- Dramatisk förbättring av blodcirkulationen
- Starkare benvävnad. Förebygger benskörhet (osteoporos)
- Ökar förbränningen
- Kosmetiska effekter (mindre celluliter)
- Lindring av smärta
- Ökning av hormonet serotonin som hjälper till att hålla humöret uppe

Spinning ska jag köra för jag vet sen förut att det är grymt bra för konditionen och för att träna benmuskler. Man får ta ut sig helt i 45 min och sen mår man toppen!
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Det är ju kanon!! Då kanske man får se dig på Friskis då framöver =)

2009-01-11 @ 13:28:28
URL: http://annskiski.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Lycka till med ditt "nya" liv. :) Det är hur segt som helst i början, sedan måste man!!!

Kram!

2009-01-11 @ 15:10:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anette

Lycka till!

Själv behöver jag ju inte bry mig så mkt om beach 2009, men vill å andra sidan inte gå upp mer än nödvändigt! Hoppas på att ha energi att träna mkt efteråt så att allt "extra" försvinner så småningom...

2009-01-11 @ 15:46:47
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Annica: Ja!

C a m i l l a: Ja min kropp behöver röra på sig

Anette: Vänta du tills du ammar och kilona rasar fortare än du hinner äta :)

2009-01-11 @ 19:30:26
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0