Tröttsamt

HP Pavilion DV6-1100eo - FRI FRAKT!
Bild lånad från E l g i g a n t e n

I söndags var vi på Elgiganten och skulle köpa oss denna dator från HP (HP Pavilion DV6-1100eo). Men tyvärr hade den sålt så bra så det sista exemplaret stod uppe. Jag köper inte utställningsex om det inte är riktigt bra pris och han ville inte ge någon rabatt alls så då fick det vara. Istället kunde vi betala 500 kr i handpenning och köpa en från leveransen som skulle komma den här veckan. Toppen sa vi så gör vi!

Igår ringde säljaren och sa att tyvärr hade de sålt slut på alla i den nya leveransen... Hur kan man sälja slut på något som vi betalt handpenning för? Han erbjöd oss däremot en annan, äldre HP som kostade 10 000 kr egentligen, men vi fick den för 6 995 kr. Han sa att det var inte så stora skillnader men processorn och grafik kortet var bättre. Men sen när vi var där visade det sig att processorn var samma, bara att den drog mindre ström. Nej den var vi inte intresserad av alls! Han ska återkomma idag med om han kan beställa hem från butiken i Linköping (där finns det visst många). Jag tittade på kvittot och där står att vår handpenning är giltig tills idag, vad händer sen med pengarna då?

I butiken i Norrköping finns fortfarande datorn uppställd med kampanj pris och allt! Jag har för mig från en kurs i marknadsföring för länge sen att man inte får ha annons på varor som ej finns, nån som vet om jag minns rätt?
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag köpte en igår på OnOff dom finns kvar för beställning via nätet där och kostar då 6800:- med frakt!

2009-06-12 @ 08:15:21
URL: http://entersofiesworld.blogg.se/
Postat av: Anette

Vilken skit, jobbigt när inget man vill ha finns och det krånglar. Kan inte så mkt om marknadsföring, hoppas ni får en bra dator till slut till ett juste pris i alla fall :)

2009-06-12 @ 09:26:46
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Anette

Men annars går det väl att köpa den från hemsidan, de verkar ha fri frakt?! O handpenningen ska ni ju kunna få tillbaka när den dator ni la pengarna på inte finns att få via butik?!!

2009-06-12 @ 09:28:38
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sofie: Ok, den ska jag kolla på

Anette: Ja visst är det trist! Det kanske blir så att vi beställer en istället

2009-06-12 @ 17:35:51
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0