Sweets

Jag älskar godis! Det finns nog inge bättre än att sitta i soffan se på tv, med en skål med choklad och ett glas Loka citron. I ett test jag gjorde en gång visade det sig att jag är en Chokladokrat, eftersom jag nästan bara äter godis som innehållet choklad, såhär är beskrivningen av mig i testet

Min personlighet som chokladokrat
Chokladokrat är riktiga finsmakare och kännare av det goda här i livet. Och det berättar de gärna för alla omkring. Chokladokrater vill inte på några villkor uppfattas som vanliga i sin smak. De har örnkoll på vad som är bäst, rätt och finast oavsett om det handlar om inredning eller matlagning. Därför kan chokladokrater ibland uppfattas som lite snobbiga förstå-sig-påare. Men chokladokrater älskar också att dela med sig av allt som de tycker om och kan vara en fantastisk källa till nya upplevelser och kunskaper. Chokladokrater är mycket sociala och måna om sina vänner. De bjuder ofta på fest och tycker om att överraska med presenter

I lördags när jag träffade Kajsa så pratade vi godisberoende, något som både hon och jag lider av. Eller det är ju sockerberende, men det är ju godis man vill ha. Vi pratade om att egentligen förstår vi inte hur vi kan äta smågodis, båda lider av bacillskräck. En av det bästa uppfinningarna enligt mig är handsprit, tänk så ren och fin man blir efteråt, bakterierna är borta. Men alltså smågodis burkarna innehåller ju massa snusk, det är säkert mer än en som har stoppat ner handen istället för skeden och var har den där handen varit innan och hur trevliga är de där skedarna? De diskas ju typ aldrig

Det vi kom fram till var att det här med godis/socker måste ju vara ett riktigt beroende för oss eftersom vi helt skiter i vår fobi och tuggar vidare på smågodis. Läs mer om vad Kajsa skriver om godis här. Nu när jag skriver detta så känner jag mig riktigt äcklad över att jag äter smågodis, men jag vet hur det blir nästa gång jag är sugen, då köper jag i alla fall...
 

Kommentarer
Postat av: Hampus

Hjälp mig med en studentpresent till min flickvän!

Skriv en kommentar med din idé om vad man kan ge!



Bevaka mig på Bloglovin också? (;

2009-05-12 @ 10:59:33
URL: http://chillarn.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Eh... här är en till med godisberoende och handspritberoende. Jag har alltid en flaska med mig. Tyvärr mår mina händer inte bra av det, så jag har ständiga sår och handeksem. :/

Kram!

2009-05-12 @ 11:28:51
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Rebecca Broman

Men godis är ju så himla gott ;) Skit i bakterierna, sweets for president!

2009-05-12 @ 18:12:21
URL: http://watashinokokoro.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hampus: Ska kika in

C a m i l l a: Oh så synd, handsprit som är så bra

Rebecca Broman: Ja visst är det gott

2009-05-12 @ 19:44:09
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha...

Handsprit is the shit-

from one addicted to another!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0