Håret från Finehair


                             Bild lånad från Finehair

Nu är det dax för mig att skriva om vad jag tycker om håret jag köpte från Finehair

Jag använder mig av metoden Tape on and off, siliconträns med dubbelhäftande tejp. Jag har testat vaxpluppar men tyckte det var svårt att borsta håret med dem i, tejpen känner jag däremot nästan inte alls. Jag köpte håret som är 110 cm brett eftersom det blev mycket mer prisvärt och det är fraktfritt över 1 000 kr hos Finehair. Min frisör klippte fästen som är ca 5 cm breda vilket jag tycker är lagom. De är sedan fästa dem med tejp som hon har på salongen, eftersom jag vet att den sitter som berget använde vi den. Jag har två fästen på varje sida vilket bli ca 40 cm hår totalt eftersom de sitter 2 och 2 mot varandra

Här kan ni se en bild hur håret är fäst - Den är dock gammal och tagen en gång när jag fastnade med en tröja i ett fäste och drog ur en del av håret. Det ska alltså sitta mer hår mellan fästena och de ska sitta längre upp

Håret har hållt sig väldigt bra, jag var lite orolig i början eftersom en del hår är behandlade med silicon och när det är bort tvättat ser håret ut som ett skatbo mer än hår. Men det här har sett lika ut hela tiden, mjukt och följsamt och jag upplever det som mitt eget. Jag köpte håret i färgen som heter #6 Mellanbrun och färgen stämmer den är mellanbrun

Jag är hel nöjd och kan verkligen rekomendera det här håret

Finehair,
Leveranstid: Det tog bara 1 eller 2 dagar
Pris: 1 089 kr
Betyg: 5 av 5
 


Kommentarer
Postat av: Elin

Kan man platta håret och så precis som vanligt utan att håret blir förstört? Är så sugen på att göra det men känns som det är mycket pengar att lägga om det inte blir bra :/.

2009-11-29 @ 15:34:53
Postat av: Camilla

Elin: Allt du gör med ditt riktiga hår kan du göra med det här. Fast akta fästena bara, jag råkade klämma ett med Volum mastern en gång, det förblev vågigt väldigt länge :) Däremot vet jag att syntet hår kan man inte platta eller locka

2009-11-29 @ 15:44:09
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Elin

Okej, du kan inte maila mig priset?(Om du inte får skriva det på bloggen?) Vill gärna veta lite mer exakt vad priset ligger på ungefär, innan jag bestämmer mig :).

2009-11-29 @ 16:45:17
Postat av: delinda

haha skrev precis om extensions =) jag har aldrig testat silconträns, kanske nästa gång

2009-11-29 @ 17:34:18
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Camilla

Elin: Det lättaste är nog om du ringer ex din vanliga frisör som känner ditt hår och förklarar hur du vill ha det och fråga om det är ok att ta med eget hår. Mitt pris hos min frisör har inget med bloggen att göra det är inte därför jag inte skriver ut det. Du kan fråga dem hur lång tid de tror det tar och vilket timpris de har, jag skulle kunna tänka mig att timpriset hos en frisör är ca 700 kr, räknat på två klippningar per timme á 350 kr. Att göra som jag gjort, färga, slinga klippa mitt hår och fästa och klippa in 2 slingor hår tar ungefär 1,5-2 timmar. Tejpen kan du beställa från Finehair om du vill det

Delinda: Då ska jag titta vad du skrev :)

2009-11-29 @ 18:37:15
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0