Planering

I vårt nya sovrum så behövs en bänk/skänk att ha tv'n på och till förvaring - I vårt nuvarande sovrum har vi en byrå i ett hörn, men i huset skulle den se väldigt liten ut så den får flytta in i ett annat rum istället. Jag ville köpa en lång skänk men de jag har hittat uppfyller inte riktigt mina krav

Istället började jag fundera på att bygga en själv - Väggskåp/överskåp till kök från IKEA passar till mycket. Anledningen till att jag inte vill ha underskåpen är att de blir för djupa, överskåpen är precis lagom. Jag har pratat med Christian och min pappa om min idé - Det här kommer bli så bra...

Bild lånad från IKEA

... Bredvid varandra ska det bli två breda höga dubbelöverskåp med vita högglansiga luckor (syntes så dåligt på bilden därför visar jag den grå färgen istället). Till det några låga ben, jag har inte hittat några som passar än men borde inte vara så svårt. Sen till det fina med det hela, istället för en bänkskiva så ska vi gjuta en betongskiva, den ska sedan vara helt matt och gärna lite lite skrovlig, får nog putsa en hel del för att få till den rätta ytan

Det kommer bli en skänk som är 160 cm bred, ca 100 cm hög och 37 cm djup - Detta gör att skivan måste gjutas först när vi har flyttat eftersom den är för lång och ömtålig för att köras dit så fortsättning på projektet följer i vår
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0