Arg!

Jag är så arg så det kokar i mig....
Tjejen som vann auktionen på min lack leggings har inte betalt! Så dålig stil...

Historien ser ut såhär,
- 24 sep, auktionen tar slut
- 25 sep, jag skickade vinnar mail till henne med kontonr. och summa
- 27 sep, jag får mail att hon inte fått mitt mail. Jag skickar ett nytt, hon svarar "jag betatalar på lördag 29 sep"
- 1 okt inga pengar har kommit
- 2 okt, jag mailar och frågar om hon har betalt
- 2 okt, hon svarar "nej men du har ju inte skickat nåt vinnar mejl"
- 2 okt, jag skickar ett nytt vinnar mail, ber henne svara på det
- 3 okt, jag ringer och skickar sms - inga svar
- 4 okt, jag ringer - hon svarar och sen lägger på. Inget mer svar under dagen varken mail el telefon.
- 4 okt, jag sms'ar att hon ska betala senast idag 5 okt annars kommer jag göra en polis anmälan på måndag

Är hon helt trög!! Har man vunnit en annons med ett bud man lagt betalar man. Om man nu av någon konstig anledning inte kan det så hör man av sig - HUR SVÅRT SKA DET VARA?

Kommentarer
Postat av: Miss J

Sånt är så frustrerande! Jag har läst affärsjuridik så numera skriver jag världens "köpvillkor" om jag själv auktioner ut någonting på t.ex. Tradera. Betalar vinnaren inte i tid eller struntar i att höra av sig inom utsatt tid är jag kall nog och auktionerar ut varan igen. Jag tror också att man kan höra av sig till Tradera ifall köparen drar sig ut på ett oschysst sätt så kanske man inte behöver betala avgifterna för den tidigare annonsen (som ju inte fullföljdes). Hoppas det löser sig i alla fall! :)

2007-10-05 @ 16:02:33
URL: http://classyandelegant.blogg.se
Postat av: Sussi

Nej vad tråkigt! Förstår att du är arg.

2007-10-06 @ 17:10:45
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Anni

Har du lacktights till salu? Jag köper gärna isåfall :)

2007-10-10 @ 18:13:12
Postat av: Camilla

Anni: Det är en sån soppa det här! Hon har skickat sms att hon inte har fått något mail av mig (fast hon har svarat på 2 av mina mail) hon sms'ade att hon är Grekland (hemma om 1 1/2 vecka) Jag frågade då om hon tänker betala, inget svar...
Känns som att de är till salu men kan du vänta tills hon svarar så jag vet hur hon ska göra??

2007-10-10 @ 18:20:17
URL: http://shopalot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0