Sjukhus x 2

Ja den här helgen blev det visst mycket sjukhus.
Mamma är kvar men känner sig bättre nu, de vill utreda vaför hon fick en liten stroke.

Sen blev det en till...
Min syster  och hennes son Herman, 3år  skulle med oss och hälsa på mamma igår på sjukhuset. Vi skulle dit på eftermiddagen så först det blev en sväng i lite affärer och sen till Folkparken för att han skulle få leka lite. Han åt en glass och sen sprang han runt och lekte med andra barn.

Jag frågade min syster om han verkligen skulle klättra så högt som hans gjorde, men det gick bra han hade klättrat så sista året. Sen började han klättra med en ballong då gick jag fram till honom för att ta bort den, så han kunde hålla sig i ordentligt. Han kastade ner ballongen och 2 sekunder senare kommer han efter i luften och landar bredvid mig. Vit i ansiktet och chockad, det syntes att något inte var bra. Han hade brutit armen precis efter handleden. Otur!
Vi hade ingen bil med oss så det fick bli att ringa ambulans, ingen express leverans där inte. Tog längre tid innan den kom än vad det tar att köra runt hela stan ett par varv. När den kom var de tvugna att klippa upp hans Bamse tröja, han blev ledsen och sa inte klippa i min tröja. Vi hämtade bilen och åkte efter till sjukhuset, ingen hade fått tag i mamma för att berätta så vi gick upp till hennes avdelning först. Hon pratade med pensionärerna i sällskapsrummet :)

Sen upp till Herman på akuten, han hade velat åka i mosters bil sa han och inte amulansen och undrade var jag hade ställt vår bil. Sen fick vi följa med honom på röntgen, som tur var hade de gett honom lugnande så han sov sött genom det hela.

Sen åkte vi sen hem till min syster och hämtade saker till dem för de skulle stanna över natten. När vi kom tillbaka och lämnade sakerna var han vaken och sa att han ville åka hem. Sent igår kväll blev han opererad, de har satt in stift i armen för att hålla allt på plats. Stackas lilla killen!

Herman

Kommentarer
Postat av: Sussi

Oj, oj. ingen vila för dig denna helg alltså!

2007-09-02 @ 09:43:11
URL: http://metrobloggen.se/Lifebysussi
Postat av: Camilla

Sussi: Nej den här helgen blev det fullt upp

2007-09-02 @ 18:29:24
URL: http://shopalot.blogg.se
Postat av: Akinnah

Men huuua, så mycket tråkigheter!
Uscha när ens familj blir sjuk... hoppas de båda mår bättre nu.
Kram / Annika

2007-09-03 @ 08:35:52
URL: http://akinnah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0