Sjuklingen


Wilma & Lillsvans

Vi hade tänkt från början att Wilma skulle bo hos mina föräldrar tills vi såg att Lillsvans drack, åt och vi fått ett urinprov. Men hon blev helt deppig när Wilma inte var här så vi hämtade henne i söndag. Igår blev Wilma instängd i gästrummet så Lillsvans skulle kissa själv. Vi hade fått en speciell sand som plastkulor istället för kristaller som de annars har. Lillsvans bestämde sig visst fort för att lämna ett urinprov. Hon skulle ju helst ha kissat nån gång under natten/morgonen men gjorde det nästan direkt när det fanns ny sand i lådan. Christian var hos veterinären idag och lämnade provet, nu väntar jag bara på att de ska ringa. Tack för Agria säger jag lite billigare blir det. Inte för att det inte är värt pengarna - Jag hade betalat vad som helst för att hon ska blir frisk!! Nu är vi uppe i 3 000 kr :)
 

Kommentarer
Postat av: Kristin

De små sötisarna.

Hoppas Lillsvans blir bra snart!

2008-08-19 @ 21:51:11
URL: http://kristys.blogg.se/
Postat av: Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia

Min hankatt som hade urinsten, helt stopp så han blev inlagd och spolad, fick kateter under några dagar. Specialfoder i formen torrfoder som inte hjälpte ett dugg. Han var nära att avlivas eftersom det återkom allt oftare (han hade ont!). Räddningen blev vanlig blötmat. Har har inte haft återfall nu på flera år, sedan jag införde blörfoderdiet. peppar, peppar

2008-08-20 @ 09:54:38
URL: http://www.amelia.se/blogg/kathe
Postat av: Camilla

Kristin: Ja :)

Käthe: Så skönt att det gick bra! Jag har fått blötmat hoppas det hjälper

2008-08-20 @ 17:24:49
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0