Tunisien 2008

Tänkte jag skulle berätta lite om vår resa, vi har ju varit hemma i en vecka nu!
Det var jätte skönt att komma bort en vecka, jag har varit så ledsen sista tiden efter allt med Lillsvans så det var jobbigt att vara på jobbet. Jag behövde verkligen komma bort ett tag. Vi gjorde faktiskt ingen speciellt på hela veckan, en tur med en piratbåt en halvdag var det enda. Sen slappde vi mest vid poolen och badade ungefär hela tiden, det räckte att komma upp ur vattnet som började svetten rinna igen. Det går direkt inte att hitta på så mycket när det är nästan 40 grader och stekande sol ute

Vi hade Sol och 40 grader varmt (ungefär) alla dagar utom dagen vi skulle åka, vi åkte från hotellet kl 7 så det gjorde oss inget att det var kallt (30 grader) och blåst :) Kvällen innan så började ovädret - Så mycket blixtar som färgade alla moln i olika färger har jag aldrig sett! Det var hemskt och jag vill inte vara kvar en sekund till.. Gillar nämligen inte alls åska i Sverige där det kanske kommer ett par blixtar. Här var det ungfär 1 blixt/sekund i 3 timmar! Men vår vecka var iaf fylld med sol och bad - Huvudsaken för mig när det gäller en semester. Så skönt att slappa i en solstol med min Ipod

Men det var ett konstigt resmål jag inte tänker återvända till. Hotellet hade 400 rum varav 10-20 beboddes av människor från Sverige och Norge, i 200 rum bodde det ryssar. Måste vara ett av de otrevligaste folkslag jag träffat! De kunde ingen engelska utan tittade bara surt på en om de vill nåt och sa typ "da". De mutade killarna vid poolen och stranden så de fick samma solstolar hela semestern, killarna la alltså dit handdukar innan någon kom till poolen o stranden så allt var upptaget hela tiden... De mutade serveringspersonalen så de fick samma bord i matsalen hela semestern. Engelsmän och Tyskar hängde på så mening var att man skulle betala för att få service. Jag vägrar när jag bor på ett allinclusive hotell!

Det som inte ingick i allinclusive var flaskvatten. En flaska med 1,5l till varje rum per dag och inte mer. Sen fanns det vatten automater att dricka ur, varmt och unket vatten som kom från en slang på baksidan av maskinen. Jag drack ett glas sen blev det inge mer. Ryssar vill inte äta inhemsk mat så buffén var rysk - Äckligt! En kväll var det orientalisk afton, jag var super nöjd massa gott att äta. Men ryssarna gick och muttrade med pyttelite mat på sina tallrikar :) Vi åt på en vanlig restaurang i marinan de sista två kvällarna då fick vi inte ner mer av buffé maten längre. På dagarna däremot fanns det en kille som stekte pannkakor, jag åt det till lunch varje dag. Pannkaka med choklad på och vattenmelon till

Jag ville hämta ett handukskort första dagen så jag frågade receptionisten om detta, hon hänvisade till mannen som växlade pengar, han började jobba kl 17. Kl 18 var jag hos honom då sa han kl 9 imorgon bitti?! Va sa jag... Kl 9 exakt hämtade jag kortet. Jag ville ha en flaska vatten första dagen mitt på dan, så jag gick till baren. Efter kl 16 sa han, va inget vatten förrän kl 16? Ja just det sa han. Sen hämtade jag vårt vatten kl 16... Buffén i snackbaren var framdukad och klar en dag, jag gick in där i bikini och utan glasögon/linser o ingen klocka. Tog en tallrik och bestick och skulle ta mat. "10 more minuts madam" sa en kille. Klockan var alltså 11,50 men det såg jag inte utan glasögon. Allt var efter klockslag, tröttsamt men man lärde sig vart efter :)

Vill ni ha sol och bad så åk till Tunisien i september! Det är en massa sol och vattnet var nog ca 27 grader. Men bo inte på ett allinclusive hotell! Deras egen mat smakade så mycket bättre än ryssarnas


Hotell Riviera


Poolområdet. Vi var mest där eftersom det inte gick att få solstolar vid stranden...


Stranden


På väg till marinan - Superfint område


Jag solar. Några kilon behöver försvinna ser jag :/


Chokladpannkaka


Vi åkte piratbåt en halvdag


Piratbåtsmat. Gruka, tomat & nygrillad tonfisk. Faktiskt bland det godaste på hela veckan


Jag hittade en kompis på hotellet. Så söt liten sak som var hungrig hela tiden. Många gäster matade den med lite allt möjligt. Den ville inte ha pannkaka utan kyckling :)


Blixt och dunder sista kvällen


Vädret på väg till flygplatsen


Wilma visade bestämt att nu ville hon inte att vi skulle åka iväg mer!
 

Kommentarer
Postat av: ulrika

Va gott med pannkaka till lunch!

Bra och veta då att man inte ska ta all inclusive i Tunisien om man åker dit någon gång.

2008-09-20 @ 11:16:31
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Lina

Fy vad jobbiga och pinsamma ryssarna var :S skulle ha blivit galen på dem!



haha så där gör Min Nova när vi har varit ute och rest¨! Hon hatar när vi är borta länge.

2008-09-20 @ 16:17:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Ulrika: Ja det var mumsigt! Nä skippa all inclusive

Lina: Ja de är hemska och har inget vett alls!

Ja kissarna vill att man är hemma och gosar

2008-09-21 @ 09:11:31
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0