Frukost & Melodifestival

Jag har ätit hamburgare till frukost, nyttigt? Nä troligen inte men gud så gott det var. Vi gjorde egna här hemma igår, men jag orkade bara den ena så den andra sparades. Frukost på helgern är så mysigt, alltid lite längre än i veckorna och med lite godare saker

Vi såg melodifestivalen här hemma i soffan igår. Nu är jag så trött på den så några fler innan finalen tänker jag inte se. Det jag stör mig mest på är att det inte ska räcka med en omgång att rösta, flera gånger under en kväll och ibland räknas de gamla rösterna och ibland börjar de om. Sen gillar jag inte Petra Mede, jag gillar egentligen inte komiker alls, brukar kalla dem för "skratta på beställning". Men Petra Mede är ju ännu värre hon kan ju inget av det hon ska säga utantill utan läser mer på lappen än hon tittar in i kameran

Jag kommer ihåg när jag var liten och det var melodifestival, minns ni? En kväll som började vid 20 och slutade vid 24, det var jätte spännande med alla bidrag och sen de ringde till en massa platser i hela Sverige och räknade röster. Så vill jag att det ska vara igen, en kväll per år som blir riktigt speciell!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0