Usch

Jag pendlar mellan att vara som vanligt och sen att sitta och förstå att hon är borta och att vi aldrig mer kommer att träffa henne. Det känns både verkligt och helt ofattbart på samma gång!

Vi har varit familjen hemma hos mina föräldrar de senaste dagarna, det känns skönt att ha dem runt sig. Nu ska vi snart göra oss lite klara här och åka till dem idag också

Nu kvarstår alla praktiska saker, hennes lägenhet finns i Spånga med alla hennes saker i, vi är i Norrköping så det kommer nog bli några resor dit för att reda ut allt. Vi ska hitta en mäklare, besöka banken, begravningsbyrå... Igår blev jag uppringd av hennes psykolog, när vi ska åka till Stockholm så ska jag innan ringa och boka en tid med henne, de har ett program för sånt här. Det känns bra för jag vet att det kommer att komma upp många känslor och frågor och framförallt när man är där och allt blir ännu mer påtagligt. Förhoppningsvis kommer vi kanske förstå lite mer

I somras skrev hon ett testamente där det står väldigt exakt hur begravning mm ska vara, på ett sätt känns det bra för hur ska man veta om en person har några särskilda önskningar? Hon har sagt flera gånger till min mamma att hon såg saker och visste saker innan de hände, hon sa att hon visste att hon skulle dö av en sjukdom - Så blev det fast kanske inte på det sättet man tror

Jag önskar att jag hade gjort lite till. Det är inte alltid lätt med myndigheter, jag har tjatat och tjatat, ringt och ringt. Bara fått svaret vi återkommer till dig. Det var samma visa för ett år sen, men på något sätt var jag då mer övertygande och lyckades övertala dem om vad som behövdes göras. Den här gången gav jag upp för lätt, jag lät dem säga till mig vi återkommer. Varför lät jag dem säga så, jag skulle ha ringt igen och igen och hade det inte gått skulle jag ha bett om att få prata med en chef... Det här är mitt hjärnspöke som jag måste ta hand om
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Av det du skrivit märks det verkligen att du varit engagerad och gjort så mycket "slå" inte på dig själv. Ibland är det tyvärr så att man inget kan man göra tror jag. Sköt om dig!

2009-02-07 @ 10:15:52
Postat av: Syrran Cissi

Syster min, du gjrode du gott du kunde, du styrde och ställde med mycket omkring moster, du kunde inte ha gjort mera. Om det var någon som fanns vid mosters sida som mest nu när hon mådde som dåligast var det du och mamma, ni försökte ju med allt...men lilla moster orkade inte må dåligt längre och tog saken i sina egna händer. Varför hon gjorde som hon gjorde kommer vi nog aldrig att förstå, men det var hennes egna val. Nu har hon det bra och lider inte mera...vi får försöka tänka så..och minnas henne som hon var <3

2009-02-07 @ 10:24:07
Postat av: Anette

Usch verkligen inte kul! Säkerligen inte samma bakgrund, men den pappan jag skrev om härom veckan tog också saker i egna händer. Känns så hemskt tråkigt och tragiskt att de inte längre är med oss. Och jag förstår att du önskar att du gjort mer, så tänker man alltid, men jag tror du gjorde så gott du kunde och även om du nu försökt mer så är det inte säkert att det hade spelat någon roll. Känns så "mesigt" på något sätt att skriva här om så stora saker men jag hoppas du förstår hur jag menar och att jag tänker på dig och din familj...

2009-02-07 @ 19:33:30
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sofia: Jag vet men det går inte att förstå ibland

Syrran Cissi: Ja hon valde ju själv

Anette: Tack! Jag förstår

2009-02-08 @ 09:34:01
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm/Johanna Törnqvist

Jag har tänkt mycket på dig och din moster sedan jag läste att hon försvunnit. Känns jättetrist att läsa att hon inte finns mer. Hoppas iallafall att ni alla i familjen har stöd av varandra och att din moster har det bättre där hon är nu..Det är jättesorgligt men ibland tror jag verkligen inte man kan hindra andra människor hur man än försöker,är helt övertygad om att du gjort ditt bästa! Många Kramar!

2009-02-08 @ 12:22:47
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Kajsa

Hej Camilla, jag ses jättegärna när du kommer till Sthlm, om du hinner och vill!

Jag vet vad du går igenom, även om min pappa gick bort på ett annat sätt. Massor med kramar.

2009-02-08 @ 16:31:45
URL: http://familyaffair.blogg.se/
Postat av: Camilla

HannahSthlm/Johanna Törnqvist: Tack för din fina kommentar

Kajsa: Ja det vore jätte trevligt

2009-02-09 @ 14:51:00
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0