Ett telefonsamtal

Jag glömde skriva om en sak igår

Jag pratade med min mamma i telefonen, min systerson Herman satt bredvid så när vi pratat klart ville han också prata. Han har alltid varit så faschinerad av Skrållan, troligen för att han var med från början när hon var kattunge. Han ville såklart veta hur det var med Skrållan, det är bra sa jag men att hon höll oss vakna nästan hela natten för hon ville busa. Jaså sa han, vad gjorde ni då? Jag berättade att vi stängde henne ute från sovrummet men att hon krafsade och blev insläppt. Jaså sa han igen och sen "Men varför stängde ni inte in henne i buren då"? Nja där kunde hon ju inte vara hela natten sa jag. "Jaså inte"? Sa han då. Vi hittade Skrållan en gång instäng i den där buren när hon var med till mina föräldrar, jodå det var han som hade stängt, han tyckte att om Skrållan gick in dit så ville hon nog vara där

Han är 5 år och har ibland lite roliga tankar :)
För flera månader sen sa vi till honom att vi i vår ska åka bort på semester och att katterna då ska vara hos mormor och morfar. Han bestämde direkt att då ska han också vara där för han ska vara kattvakt. Varje gång jag träffar honom eller vi pratar i telefonen så berättar han om det, ja vi pratar flera gånger i veckan. Han riktigt längtar efter att vara kattvakt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0