Håret mitt och inte mitt hår


Bild lånad från Haridoo

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att nu ska jag ta bort mitt extra hår - Men det kommer nog aldrig hända har jag förstått. Har man en gång fastnat i extension träsket så är det svårt att komma därifrån. Jag använder en metod som heter "Tape on and off", ca 5 cm breda bitar med hår fästa på silicon träns som tejpas fast med en speciell dubbelhäftande tape. Det går super snabbt att göra det och enklt att fästa om. Mina besök hos min frisör Frida brukar med klippning ta max 60 min. Omfästningen bör göras ungefär var 6:e vecka. Jag har har bara 4 "bitar" isatta, två på varje sida för att få lite tjockare hår

Men nu börjar det bli vår och sommar, jag är trött på mitt mörkbruna hår och vill göra det ljusare. Problemet är ju då att mina extensions är mörkbruna och nog inte så lätta att avfärga. Nu har Glitzy skrivit så mycket bra om håret från Hairdoo och de har en nyans som är som jag vill ha mitt hår. Funderar på att göra en beställning och sätta i håret i slutet av April början av Maj

Fler som gillar det här med extensions?
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Hejsan!

Nu har jag en frågestund på min blogg, så passa på och fråga mig vad du vill eller så kika bara in på min blogg (:

2009-03-29 @ 15:10:38
URL: http://jjassie.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jag är lite sugen på längre också..men tror inte jag kommer göra någon förlängning..

2009-03-29 @ 16:09:43
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Håller helt med, gärna konstruktiv kritik.

2009-03-29 @ 16:59:23
URL: http://colorelle.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Vågar inte testa - blir säkert fast... bäst att låta bli? För det sliter väl en del?

2009-03-29 @ 18:01:01
URL: http://familyaffair.blogg.se/
Postat av: Felicia Kristine

Jag kommer aldrig behöva ha extensions, har överdrivet tjockt och långt hår =)

2009-03-29 @ 18:04:18
URL: http://feliciakristine.blogg.se/
Postat av: Helene Ljungberg

Jag har haft extensions i ca 4 år med metoden där man använder vaxade fästen sitter jättebra 6 mån.Jag har just nu tagit ur mina extensions mitt hår har växt ganska mycket nu.Sliter inte så mycket iaf inte på mig.

2009-03-29 @ 19:52:51
Postat av: Nadde

Jag har använt fake-hair så länge jag kan minnas...rättare sagt sen jag var 4-5 år. Att ha en och samma frisyr under ett helt år har jag aldrig haft...någonsin. För mig är weave/externsions/braids ett sätta att förändra mitt utseende utan att utsätta mitt eget otroligt känsliga afohår för skada. Men jag rockar mitt eget afrohår lite då och då...

2009-03-29 @ 21:54:35
URL: http://harmoniis.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jasmine: Ja ska titta in

Ulrika: Spara istället ;) Ja det är bra

Kajsa: Jag tycker inte det sliter så mycket, men beroendeframkallande är det

Felicia Kristine: Lyckliga du!

Helene Ljungberg: Jag hade såna för ett par år sen, men de sitter tyvärr inte så bra i mitt hår. Fick då och då stoppa ner slingor i handväskan

Nadde: Låter spännande att byta frisyr så

2009-03-30 @ 07:03:12
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Nelly

vilken söööt katt du har! jag har eg aldirg gillat djur speciellt mkt men katter är så mysiga. om jag blir singel ngngång så ska jag flytta ihop med en katt. ; )



jag hade extentions förut men lät dem falla och har inte satt i nya igen. jag låter håret växa och använder mkt hårinpackningar och root fillers för att få mer volym. : )



hoppas att du kommer på hur du vill ha det snart, håret är ju så viktigt för tjejer. : )

2009-03-30 @ 11:50:48
URL: http://www.balladsoflife.blogspot.com
Postat av: Camilla

Nelly: Hon hälsar och tackar! Det är så svårt att vara utan lite extra hår

2009-03-30 @ 19:04:38
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Isa Marklund

Jag har hafft extensions i 4års tid och kan inte leva utan det, känner mig naken utan det.

Själv har jag tunnt och livlöst hår så extensions är räddningen för mig....

Just Hairdoo som du skriver om har jag testat och det har helt suveränt hår och är väldigt tillmötesgående vill man gå ner lite i kvalitet och till ett sjukt bra pris så rek jag www.fannyhair.se de har bra priser och bra produkter. Dock vill jag lägga varningens finger för Rapunzelofsweden.se som är dyra och har ungefär hälften av mängden hår på varje trens som sina övriga konkurenter samt så är det ett KINA hår som de säljer som äkta....

Hoppas vi kan få se en bild på dig när du satt i löshåret och tar du det från www.hairdoo.se så kommer du bli garanterat nöjd....

2009-04-03 @ 19:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0