Månen

Vet någon om det har varit fullmåne inatt? God morgon förresten! Jag sover alltid så konstigt när det är fullmåne, eller inte alltid men ungefär varannan vartredje fullmåne drömmer jag röriga drömmar som jag får ångest av

Dröm 1 natt var väl nån gång innan klockan två: Jag drömde att det fortfarande var kväll och att min mamma ringde mig och berättade att min syster råkat släppa ut vår en katt Wilma. Att hon glömde gå in på sidan av huset där det finns två dörrar efter varandra så katterna bara kommer ut i garaget om de smiter i mellan. Hon hade gått in på framsidan och Wilma sprang ut och hade varit borta ett par timmar... Hemsk dröm eftersom våra katter är innekatter och nu är det minusgrader på nätterna

Dröm 2 var precis innan jag vaknade klockan halv åtta. Vi var hela familjen hos mormor och morfar på landet, mormor fyllde år och hela släkten var där. Om jag skulle få uppleva något som inte finns längre så skulle det vara just att få vara på landet när mormor fyllde år och alla var där, mormor och morfar lever inte längre och landet har vi inte kvar. Så jag var så glad när jag drömde det här, för jag var vuxen och var där, det var precis som att uppleva det en sista gång. Men sen hördes en smäll och det började brinna våldsamt i rummet. Alla skulle ut och vi han inte få med saker, alla minnen brann upp... Jag tror ingen skadade sig men drömmen var hemsk

Brukar ni drömma konstiga drömmar och sova oroligt när det är fullmåne? Nu ska jag i alla fall ringa min mamma och kolla så Wilma är inomhus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0