Hemma igen

Så skönt det var att sova i den egna sängen inatt, borta är alltid bra men min säng är dock alltid den bästa :)

Väldigt bekvämt det här med att flyga från/till Norrköpings flygplats, det ska vi nog göra om igen. När vi landade så var vi ju liksom hemma igen på mindre än en halvtimme (inkl tiden att hämta väskorna). Det som är lite synd är att det finns inte sådär jätte många resmål att välja bland när man åker härifrån. Men Mallorca kan jag absolut tänka mig igen!

Cala Mayor är en liten trevlig semsterort någon mil från Palma. Numera så sitter allt ihop utefter kusten så det är lite svårt att säga att avgöra avstånd, men vi åkte buss in till katedralen och det tog ca 15-20 min. Den tiden var inte för att det är långt att åka utan för att bussen stannar ungefär var 200 meter. Åka buss var nog det bästa sättet att ta sig fram, en enkel biljett kostar runt 10 kr och med den trafiken det är skulle jag varken vilja cykla eller köra bil i Palma. Cala Mayor är en av de äldsta semesterorterna på Mallorca, ett hotell är byggt 1957 och ett annat 1963. Det syns dock att orten har varit med länge då ganska mycket att bebyggelsen är ganska sliten... och många av butikerna och restaurangerna är stängda och igenbommade. Men det som istället var väldigt bra var den lilla väldigt välskötta stranden där det alltid fanns lediga solstolar. Finkorning sand och lång grunt och alldeles lagom mycket människor!

Det kommer bilder imorgon tror jag, nu ska jag packa upp resväskan. I eftermiddag ska jag och tjejkompisarna till Villa Fridhem och bubbla, prata och mysa. Jag fick det i födelsedagspresent från dem. Eftersom sommaren kom i mellan då alla är uppbokade så väntade vi istället tills idag, ska bli super mysigt
 

Kommentarer
Postat av: Anette

Ha det så mysigt med kompisarna!

Ska bli kul att se lite bilder från resan :)

Kram

2009-10-03 @ 15:05:44
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm/Johanna T

Välkommen hem sötnos!:)



Kramar

2009-10-04 @ 11:22:34
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Camilla

Anette: Det var super mysigt

HannahSthlm/Johanna T: Tack

2009-10-04 @ 11:47:48
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0