18 grader i 10 minuter


Underbara sommar sol!

Vi var på landet hela dagen igår, soligt ganska varmt och så härligt! Jag har insett att sommaren börjar ta slut, inte än men det är inte så långt kvar. För att ta vara på allt så sa jag att jag skulle bada, kanske lite komiskt när jag inte gillar kallt vatten och det bara var mellan 17 och 18 grader :)

Mitt första bad igår varade i 5 minuter, jag simmade runt lite och insåg att det är inte så kallt ändå, kroppen vänjer sig efter en liten liten stund. Efter ett par timmar ville jag bada igen, ner till stranden och jag var i vattnet i 10 minuter! Det var hur härligt som helst, simma simma och simma, känna hur huden liksom domnar bort för att vattnet är kallt men ändå inte känna kylan. Senare på eftermiddagen blev det en promenad i skogen tillsammans med Christians morfar (jag insåg att jag är väldigt otränad, tillbaka till det en annan gång), efter den svamplösa stunden i skogen så var jag varm igen och det blev dagens tredje dopp. Christian såg inte vitsen med att bada i kallt vatten utan stod på bryggan och väntade på att jag skulle bli klar nån gång medans jag kände mig som ett litet barn som bara ville bada och bada - Det slutade med att jag gjorde en liten kompromiss, istället för att gå upp direkt så simmade jag till grannnens brygga och gick upp där

Nu skulle jag ju visa er en bild också, men tyvärr lyckas jag inte alls med att överföra bilder från min telefon till datorn. Grr för teknikska prylar som inte bara fungerar!!!  Det löste sig!


Ser ni min rosa "korv" - Den är nog egentligen en vattenleksak för barn, men den är helt perfekt att ha och flyta runt lite på i vattnet
 


Kommentarer
Postat av: sarase

haha så sött! Kram på dig :)

2010-08-06 @ 17:06:52
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: delinda

ser lovely ut =)

2010-08-06 @ 18:04:52
URL: http://www.delinda.se
Postat av: Molly

Åh så härligt, jag älskar att bada! Önskar att jag ocks skulle lyckas att föra över bilder från telefonen...

2010-08-06 @ 20:21:41
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Camilla

Sarase: Kram till dig också :)

Delinda: Det var det

Molly: Det var onödigt krångligt tycker jag...

2010-08-07 @ 15:02:58
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0