HÅROLOGI



När jag var hos FridaHårboden i Söderköping i Onsdags så köpte jag lite nya produkter till mitt hår. De har börjat använda och sälja Hårologi, ett svenskt märke med helt naturliga produkter

Frida gjorde först ett hårtest på mig, hårets styrka och fuktighetsblans mättes. I testet kom det fram att jag har ett starkt hår men det behöver fukt - Serien FOB är vad jag ska använda. Schampot är helt neutralt och i det har Frida tillsatt ex mandelolja för att ge håret mer fukt. Detta är små flaskor på 100 ml var för jag vill först testa. De små tuberna i mitten är Lecitin+ som reglerar fuktighetsbalansen. Det spritsas över nytvättat hår och ska sitta i 30 sekunder sen sköljas ur, det reglerar fuktighetsbalasen i håret

Frida tvättade mitt hår med Hårologi produkter och sen har jag använt dem hemma en gång. Jag gillar de här, det finns inga konstiga parfymer i och håret känns rent och frächt efter väldigt små mängder schampo och balsam. Lecitin+ ska jag använda ikväll när håret ska tvättas igen

När Frida fixade mitt hår så använde hon Root Paste också det från Hårologi, den ska jag köpa snarast. En pasta som gjorde att det blev mer volym i hårbotten och bättre stadga till frisyren


  

Kommentarer
Postat av: Anna

Vart är lampan till hallen köpt, skulle själv gärna vilja ha en!? Tack på förhand

2010-01-24 @ 10:49:47
Postat av: Camilla

Anna: På Jula är den köpt

2010-01-24 @ 16:39:31
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hejsan, kommer du ihåg hur mycket hårtestet kostade?

2011-03-26 @ 21:14:29
URL: http://yubaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0