Nytt år nya löften

2010 borde innebära lite nyårslöften, som alltid. Men jag tänker inte lova mig själv något som jag inte kan hålla, det blir skillnaden på årets löften

- Vi började det nya året med att städa klädkammaren, den ska fortsätta att se ut som den gör nu. Jag vet inte hur mycket jag hittade därinne, bortglömt, som jag inte hade en aning om att jag hade, nya örngott, gardiner och skor jag trodde jag kastat

- Imorgon ska jag städa mina garderober, efter det ska de också fortsätta vara "överblickbara". Jag ska se och veta vad som finns i mina garderober, det ska vara lätt att hitta det jag söker och inga mer bortglömda kläder

- Jag behöver träna, min kropp behöver mer styrka. Med allt som hände med min axel har jag insett att även om jag tycker att det är skit trist att träna så måste jag. Lite fler promenader ska jag även gå på! Kanske inte nu mitt i bistra vintern eftersom jag är rädd att halka, men lite längre fram så ska de bli fler

- Något måste göras åt mitt sockerberoende... Tror mitt mål till att börja med ska vara att bara äta godis två eller kanske tre gånger per vecka. Till en början ska jag också förbjuda mig själv att äta smågodis, det blir så himla lätt ett halv kilo godis i de påsarna. Mycket bättre om jag köper mig en 100g chokladkaka. Jag älskar choklad och tänker absolut inte sluta äta det, men i måtterligare mängder bara

- Jag ska endast köpa kläder/skor/smink/saker som jag ser ett behov av. Slut på impulsköp! Jag har faktiskt blivit mycket bättre på det här löftet redan i år, men det kan förbättras ytterligare

Ok 5 löften borde väl inte vara så svårt att hålla? Eller vad tror ni?
 

Kommentarer
Postat av: Linda/SÖTSUR

Det där kommer du klara galant!



Jag behöver också sockeravgiftas. Funderar på godisstopp, men vet inte om jag klarar det.

2010-01-03 @ 10:47:20
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Camilla

Linda/SÖTSUR: Det är ingen idé för mig, då vet jag att jag kommer misslyckas...

2010-01-03 @ 10:54:11
URL: http://shopalot.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag ska definitivt bli av med min sockerberoende! Men kommer sakna CokaColan framför datorn på jobbet :)

2010-01-04 @ 11:27:03
URL: http://catj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0