Repris

Ja dagen idag kommer se ut på samma sätt som dagen igår! Annica och jag bestämde oss redan på eftermiddagen att vi inte ville åka någon annanstans än till Mon och bada idag. Det är ju helt perfekt vid husvagnen, stranden är nära, det finns kylskåp och kokplatta. Det betyder att det går att ta vara på dagen ännu mera, äta god hemlagad mat och vara utomhus in i det sista då vi måste åka hem

Igår bjöd Annica på en super god pastasallad - Hälften finns kvar i kylen så den ska ätas idag. Varma sommardagar är pastasallad helt underbart till lunch, båda mättar och är kallt



Vi kommer göra som igår, parkera oss i varsin baden-baden och läsa. På vintern läser jag nästan ingen bok, men på sommaren kan jag sträckläsa (eller lyssna) på hur många som helst, jag är en riktig bokmal. Tror att jag ska försöka behålla vanan även i vinter, härligt att bli helt inne i en bra bok!



Jag har nyligen läst ut dessa två böcker - Helt olika men båda väldigt väldigt bra!

Elsas Mode - Jag har lite svårt för chiclit, brukar tycka att det svävar iväg i ett lyckans land som bara är rosa små moln. Men vad bra Sofi Fahrman skriver, jag fastnade bara efter något kapitel. I höst ska uppföljaren komma, jag ska köpa den direkt

Den orolige mannen - Jag har ända sedan jag läste den första Wallander boken varit helt fast. Henning Mankell vet verkligen hur man ska skriva en kriminalroman. Den här kom visst ut förra sommaren, vet inte hur jag har lyckats missa den. Men nu är den läst. Och det här är nog den absolut bästa kriminalroman jag nånsin läst, spännande men ändå inte otäck som en del kan vara

Det som väntar nu i bokväg är Carolina Gynning Ego Girl och sen Ego Woman

Det var allt för mig denna morgon - Nu ska jag packa ner det sista i väskan och sen ska jag njuta av solen. Vad gör ni?
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin blogg!:)

2010-07-11 @ 14:41:39
URL: http://fashionbyelin.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad härligt det låter! Jag brukar bunkra upp med semesterböcker några veckor innan semestern börjar. Lyxigt att hinna läsa så mycket:)

2010-07-11 @ 18:29:34
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Anette

Så härligt med en massa tid för läsning! Här försvinner dagarna ändå när man ska ha koll på en liten 1-åring :) Har Sofis bok men har ännu inte börjat läsa den, ska försöka börja snart! Kul att höra att den är bra. KRAM

2010-07-11 @ 21:01:08
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Tack gums;)!



STOR Kram

2010-07-11 @ 21:26:59
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Camilla

Elin: Tack

Linda: Vardagslyx :)

Anette: Förstår det. Tror du kommer gilla den

HannahSthlm: :)

2010-07-12 @ 06:51:22
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0