Dagen innan lön

När jag var yngre så var det den här dagen varje månad som var den jobbigaste. Då hade jag gått runt med nästan inga pengar alls i ca 1 vecka och visste att morgondagen skulle bjuda på påfyllning på kontot, så nära men ändå så långt borta

Inte för att jag har blivit så mycket bättre på att planera mina utgifter, men jag sparar en hel del pengar varje månad, de dras när lönen har kommit så då är det klart. Matpengar har vi på ett separat konto och dit betalar jag också när lönen har kommit. Så helt tomt blir det aldrig men att göra ett impulsköp i väntan på lön det förekommer inte så ofta ;)

Det var lite tufft där ett tag när jag var van vid en bra lön som säljare och tog tjänstledigt för att plugga till inköpare under 2 år och istället leva på under 8 000 kr/mån. Men det gick, jag hade ett mål och då blir allt lättare

Min lilla slutsats på detta är iaf att ju äldre jag blir desto mer pengar verkar jag tjäna och desto bättre verkar jag bli på att planera min ekonomi

Så nu ska jag gå till jobbet, nä kanske inte kl 6 förresten :) Men jag ska starta denna "Dagen innan lön" och jag vad jag vet ska jag inte köpa något alls idag. Istället för konsumtion tänkte jag jobba (där sket det sig direkt eftersom jag köper saker genom jobbet, jaja ränkas inte...) Sen ska jag gå hem och ta en lång promenad

Hoppas ni får en härlig dag!
 

Kommentarer
Postat av: Käthe hos Amelia

Haha, vilket underbart jobb du har! :)

2010-03-24 @ 13:49:05
URL: http://www.amelia.se/kathe
Postat av: Markus

VINTAGEMÄSSAN ÄR TILLBAKA nu på Strand.



27-28 mars intar Vintagemässan sina nya lokaler på Strand vid Hornstulls Strand i Stockholm. Vintagemässan är Sveriges första och enda renodlade mässa för vintagemode inom kläder, skor och accessoarer.

Totalt 38 butiker och privata utställare kommer att vara på plats. Vintagemässan samlar de bästa vintagehandlarna från hela landet.



Vintagemässan äger rum:

Lördagen den 27 mars 12.00 18.00

Söndagen den 28 mars 12.00 18.00

Adress: Hornstull Strand 4, Stockholm

Entréavgift: 50kr



Ta med kontanter!



Mer info:

http://vintagemassan.se

http://hornstullstrand.se

[email protected]

facebook: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=35400118539&ref=ts

2010-03-24 @ 16:30:17
Postat av: Camilla

Käthe hos Amelia: Javisst, bara att spendera ;)

Markus: Det ska jag läsa mer om

2010-03-24 @ 18:10:14
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0